رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها به منظور کمک به توسعه متوازن و پیوسته شهرها به زودی نهایی می‌شود.
کد خبر: ۳۰۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 01 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، پرویز سالاری در بیان جزئیات برگزاری اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و کلان‌شهرهای کشور که در شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تعیین تکلیف وضعیت کمیسیون‌های چهارگانه این مجمع و بحث و بررسی در خصوص بررسی تهدیدات و آسیب‌های ارائه لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و بحث و تبادل نظر در خصوص انتخابات آینده شوراها و آسیب‌شناسی عملکرد شوراها از اصلی‌ترین محورهای برگزاری این اجلاس بود.
 
وی با بیان این که با رای روسای شوراهای شهر مراکز استان‌ها و کلان شهرها مسؤول کمیسیون‌های چهارگانه فرهنگی و اجتماعی، عمران و حمل و نقل، بهداشت و محیط زیست و حقوقی نیز مشخص شدند، افزود: با رای روسای شوراهای حاضر در این اجلاس بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع مشورتی رؤسای شوراهای مراکز استان‌ها و کلان شهرها انتخاب شدم.
 
رئیس شورای شهر بندرعباس ادامه داد: شوراها نماد عقلانیت، مشورت، تصمیم‌گیری، مشارکت عمومی و مردمسالاری دینی هستند و به واسطه اعتماد عمومی که مردم به شوراها دارند، این ظرفیت یک فرصت است که باید به نحو مطلوبی از آن استفاده شود.
 
سالاری با اشاره به این که ارتباط مستقیم مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌ اجتماعی شوراهای شهر و روستا است، خاطرنشان کرد: باید دید از قدرت اجتماعی این نهاد تا چه میزان استفاده شده و چه موانعی بر سر راه استفاده از این ظرفیت وجود دارد.
 
وی گفت: مردم باید احساس کنند که حل معضلات شهری و آسیب‌های اجتماعی در جهت منافع آنها است، گره‌های زیادی از مسائل و مشکلات شهری و روستایی به دست شوراهای اسلامی در کشور گشوده شده است و شوراها همانند نخ تسبیح موجب وحدت رویه در مدیران مرتبط با حوزه خدمات شهری هستند و کمک زیادی در زمینه رفع تعارضات در حوزه مدیریت شهری شده‌اند.
 
رئیس شورای شهر بندرعباس از رسانه‌ها به عنوان هدایت‌گر و هادیان جامعه و یار اصلی شوراها یاد کرد و افزود: رسانه‌ها قادرند نگرش‌های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی را جهت‌دهی کنند و لذا تعامل و همکاری میان رسانه‌ها و شورای شهر برای تحقق مطالبات مردم و پیگیری مسائل و مشکلات آنان بسیار ضروری است.
 
سالاری عنوان کرد: شوراها باید از نقد منصفانه درباره عملکرد خویش استقبال کرده و در این زمینه از هر ظرفیتی استقبال کنند و در عین حال با پیگیری موضوعات مورد نظر مردم، در صورت لزوم و نیاز نسبت به تدوین لایحه‌ای برای رفع موانع قانونی در این راستا اقدام کنند چرا که شورای عالی استان‌ها توانایی ارائه لایحه مستقل به مجلس شورای اسلامی را برای بررسی و تصویب داراست.
 
وی خاطرنشان کرد: ایجاد مدیریت پاسخگو به ویژه شفاف‌سازی مصوبات شوراها و سنجش کارآیی و اثربخشی مصوبات در رفع مشکلات مردم یکی دیگر از اولویت‌های مهم شوراهای سراسر کشور بشمار می‌رود که باید از طرق مختلف نسبت به تحقق آن اقدام کنند.
 
عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدات پیش نویس لایحه درآمدهای پایدار شهری نیز گفت: شوراها نمادهای بارز اقتصاد مقاومتی هستند چرا که از ظرفیت درون‌زایی خوبی برخوردار بوده و می‌توانند با مدیریت منابع انسانی و منابع درآمدی، کلیه امورات فرهنگی، اجتماعی و خدماتی شهرداری‌ها را تحت الشعاع خود قرار دهند و لذا اتخاذ تصمیمات مناسب در این زمینه گره‌گشای بسیاری از امور در حوزه مدیریت شهری خواهد بود.
 
سالاری تأکید کرد: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها باید با بهره‌گیری از نظرات اقتصادی و با محوریت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مقررات و ضوابط حقوقی و ظرفیت‌های موجود در شهرها و با توجه به ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مردم تدوین و تصویب شود تا در نهایت امکان اجرای آن فراهم آید.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار