معاون اداره کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران:
معاون اداره کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: بودجه اداره کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران با ۹ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش حدود ۵ هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۳۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 04 May 2015
سیروس شهنی‌دانش در گفت‌وگو با فارس، ضمن تبریک هفته کارگر اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سازمانی که برای کارگران است خدمات بیمه‌ای و درمانی را به این قشر اختصاص می‌دهد و در دوره مدیریت جدید با سرمایه‌گذاری‌های منطقی در بخش درمان شاهد افزایش کیفی خدمات درمانی به بیمه شدگان هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال 16 هزار میلیارد تومان بودجه درمان تأمین اجتماعی در کل کشور است، گفت: سهم درمان استان تهران با جمعیتی بالغ بر 9 میلیون نفر بیمه شده یک سوم این بودجه، حدود 5 هزار میلیارد تومان است که باید در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم هزینه شود.

معاون اداره کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران افزود: در سال گذشته 2300 میلیارد تومان در بخش درمان غیرمستقیم و 700 میلیارد تومان در بخش درمان مستقیم هزینه شده است.

شهنی‌دانش به بودجه 5 هزار میلیارد تومانی اداره کل درمان استان تهران اشاره کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری در بخش درمان در جهت رفاه حال بیمه‌شدگان است و در این استان 10 بیمارستان، 2 بی‌کلینیک و 17 پلی‌کلینیک و درمانگاه وجود دارد.

وی یادآور شد: در سال گذشته اداره کل درمان استان تهران در بخش درمان غیرمستقیم با 5 هزار مرکز درمانی، پزشک، داروخانه و آزمایشگاه طرف قراردادیم که 2300 میلیارد تومان نیز در این بخش هزینه کرده است.

معاون اداره کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: امسال حدود 4 هزار میلیارد تومان در بخش درمان غیرمستقیم اختصاص یافته است تعداد مراکز طرف قرارداد با این اداره کل نیز قطعاً افزایش خواهد یافت.

شهنی‌دانش به تجهیز و نوسازی مراکز درمانی تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: دو بیمارستان هدایت و فیاض‌بخش در استان تهران در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز پیشنهاد ساخت بیمارستان 550 تختخوابی لواسانی به سرانجام برسد.

وی به دیگر اقدامات اداره کل درمان استان تهران در بخش مراکز ملکی تأمین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر در بیمارستان‌ها متخصص طب اورژانس مستقر شده است که در 3 شیفت بیماران اورژانسی را تعیین و تکلیف می‌کنند.

معاون اداره کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه عنوان می‌شود عدالت جایگاهی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی در استان تهران رعایت نشده است، گفت: مراکز درمانی تأمین اجتماعی که هم اکنون در استان تهران وجود دارد در گذشته بر اساس جمعیت و دیگر شاخص‌ها طراحی شده است و در حال حاضر اقلیم جمعیتی استان تهران تغییر کرده است ولی سازمان تأمین اجتماعی و اداره کل درمان استان تهران سعی دارد این عدالت مراکز درمانی را رعایت کند.

شهنی‌دانش گفت: در سال گذشته در تمامی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کشور 1800 تخت فعال وجود دارد که ضریب اشغال تخت 72.7 درصد بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 4 میلیون و 772 هزار نفر از بیمه‌شدگان به پزشک عمومی، 3 میلیون و 702 هزار نفر به پزشک متخصص و نزدیک به 92 هزار و 427 عمل جراحی انجام شده است که آمارها نسبت به سال گذشته 1.6 درصد افزایش یافته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار