فرماندار رامسر از وجود 350 هکتار سطح زیر کشت گل گاوزبان در دهستان جنت رودبار خبر داد.
کد خبر: ۳۰۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳ 03 October 2016
ایسنا، حسین سروری در همایش دهیاران رامسر که با حضور معاون سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور صورت گرفت، اظهار کرد: در سال ۷۷ کانون خانواده دهیاری‌ها تصویب و اساسنامه آن تصویب شد و از شخصیت حقوقی مستقلی برخوردار شدند و به موازات فعالیت شهرداری دهیاری‌ها برای پیشبرد امور توسعه‌ای روستاها شکل گرفتند.
 
وی افزود: از ۳۳ هزار و 500 دهیاری در کشور ۴۴ دهیاری سهم شهرستان رامسر است و با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه دهیاری‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.
 
سروری با اشاره به این‌که دهیاران باید با تغییر رویکرد و تحول در نگاه مدیریتی به توسعه پایدار بیندیشند، افزود: دهیاری‌ها برای حل مشکلات روستا با برنامه‌ریزی کوتاه و بلندمدت به اهداف توسعه دست پیدا کرده و با اجرای سیاست‌های کلی دولت و اجرای پروژه‌ها و در طرح‌های عمرانی به برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اشتغال توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
وی نگاه بلندمدت دهیاران به روستاها را عامل موفقیت خواند و تصریح کرد: روستاها نیازمند عمران و آبادانی است و با ظرفیت‌های بزرگ که در این شهر وجود دارد و شرایط خاص جغرافیایی و گردشگری اقلیم چندگانه ظرفیت خوبی برای توسعه در این بخش وجود دارد.
 
فرماندار رامسر یادآور شد: علاوه بر منابع طبیعی و گردشگری، مراتع و چمنزارها فرصت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در حوزه‌های دامپروری، کشت گل و گیاه، مزارع، باغات مرکبات، چای و گیاهان دارویی وجود دارد که باید دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی بر اساس سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب و متناسب با فرصت‌های هر روستا تلاش کنند تا در روستاها کارآفرینی صورت گیرد.
 
سروری روستاهای رامسر را به دو محور اصلی جواهرده و جنت رودبار نام برد و گفت: این دو روستا علاوه بر مزیت‌های کشاورزی و تولیدی قطب‌های بزرگ گردشگری محسوب شده و مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.
 
وی دهستان جنت رودبار را دارای ۳۵۰ هکتار اراضی زیر کشت گل گاو زبان عنوان کرد و افزود: وجود صنایع تبدیلی و حمایت‌ها موجب شد دبیرخانه دائمی و بوم‌گردی جنت رودبار افتتاح شده و در قالب شرکت‌های تعاونی شکل بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار