فرمانده دریابانی قشم گفت: در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال شاهد افزایش 529 درصدی کشفیات سیگار و کاهش 98 درصدی سوخت نفت گاز قاچاق در قشم بوده‌ایم.
کد خبر: ۳۰۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 04 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سرهنگ قادر مرشدی در یک نشست خبری بیان کرد: در شش ماه نخست امسال، افزون بر چهار میلیون و 472 هزار نخ سیگار قاچاق از قاچاقچیان کشف و ضبط‌شده است.
 
وی ازجمله علت‌های اصلی در افزایش گرایش به قاچاق سیگار را افزایش نظارت بر سوخت قاچاق دانست و افزود: به دلیل کسادی بازار سوخت قاچاق، قاچاقچیان به قاچاق سیگار روی آورده‌اند.
 
این مقام مسئول همچنین با اشاره به کاهش چشمگیر قاچاق سوخت نفت گاز اظهار داشت: در طول همین مدت و با ایجاد پایگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان، افزایش نظارت بر مرزهای آبی و همچنین کاهش قیمت جهانی نفت،  414 هزار و 500 لیتر سوخت کشف شد.
 
فرمانده دریابانی قشم همچنین از شناسایی هزار و 500 فروند شناور بی‌هویت خبر داد و افزود: با صدور پروانه موقت برای این تعداد شناور، علاوه بر نظارت‌های بیشتر و جلوگیری از قاچاق کالا، زمینه اشتغال در حوزه‌های صیادی و گردشگری برای دو هزار و 500 نفر نیز فراهم شد.
 
وی همچنین با اعلام افزایش سه هزار و 159 درصدی کشفیات برنج، 256 درصدی میوه، 197 درصدی ماهی، 100 درصدی چای و 100 درصدی توتون و تنباکو، افزود: در این مدت کشفیات مواد مخدر 843 درصد، مشروبات الکلی دست‌ساز 100 درصد، رسیور 100 درصد، 98 درصدی پارچه و 83 درصدی لوازم‌آرایشی و بهداشتی کاهش داشته است.
 
سرهنگ مرشدی از دستگیری 400 تبعه غیرمجاز در قشم خبر داد و اضافه کرد: این افراد تهدیدی برای اشتغال، بهداشت و امنیت جزیره به شمار می‌روند و چون اطلاعات دقیقی از هویت این اشخاص در دست نیروهای امنیتی نیست، دستگیری این افراد در صورت وقوع جرم، سخت می‌شود.
 
وی از همشهریان قشمی خواست برای رونق بخشیدن به بازار کار و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات امنیتی، از به‌کارگیری نیروهای کاری بیگانه پرهیز کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار