امام جمعه بافق با بیان اینکه زکات یکی از منابع درآمد بیت المال به شمار می آید و از مهمترین برنامه های اقتصادی اسلام است بر ضرورت پرداخت ان در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۳۰۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 04 October 2016
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام سید جواد سلیمانی  در نشست شورای زکات این شهرستان که با حضور اعضا در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوکواری سرور و سالار شهیدان و تاکید بر پرداخت زکات افزود: در اسلام مسئله زکات در حقیقت یک نوع مالیات بر درآمد و تولید و مالیات بر ثروت راکد محسوب می شود و از اهمیت خاصی برخوردار می باشد تا آنجا که در ردیف یکی از مهمترین عبادات قرار گرفته است.
امام جمعه بافق گفت: حتی در روایات دینی می خوانیم که اگر حکومت اسلامی از شخص یا اشخاصی مطالبه زکات کند و آنها در برابر حکومت ایستادگی کنند و سرباز زنند مرتد محسوب می شوند.
وی حد نصاب گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، گوسفند،گاو و شتر را مشمول پرداخت زکات خواند و گفت: موارد مصرف زکات در قرآن کریم به صراحت ذکر شده است.
سلیمانی همچنین نوع دیگر زکات که شامل بسیاری از محصولات کشاورزی و سایر در آمد ها می شود را یاد آور شد و افزود: این زکات به زکات مستحبی مشهور است و افراد برای برکت مالشان اقدام به پرداخت این نوع زکات می کنند.
دبیر شورای زکات بافق هم در این نشست از جمع آوری بالغ بر چهار میلیارد ریال زکات سال 94 در این شهرستان خبر داد و بر ترویج فرهنگ پرداخت زکات واجب و مستحبی در بین اقشار جامعه تاکید کرد.
سید رضا هاشمی پور گفت: از محل زکات جمع آوری شده 16 پروژه عام المنفعه، مرمت و بازسازی شده و همچنین برای رفع مشکل محرومین در زمینه های تامین جهیزیه، مسکن، درمان و معیشت، رقم قابل توجه ای هزینه شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق در ادامه با توجه به فصل برداشت خرما در شهرستان افزود: از آغاز فصل برداشت خرما مقدار 750 کیلو گرم محصول تحت عنوان زکات واجب از مودیان و زکات دهندگان دریافت و بین محرومین توزیع شده است.
هاشمی پور همچنین گفت: با توجه به اینکه زکات سبب فقر زدایی می شود باید مورد توجه ویژه مردم و مسئولان قرار گیرد و این فرهنگ نیز با همت اقشار جامعه نهادینه شود.
بافق تنها شهرستان خرما خیز استان یزد به شمار می آید و امسال خرما کاران بافقی افزون بر چهار هزار تن محصول خرما از نخلستانهای خود برداشت کردند که نسبت به سال قبل بالغ بر 55 درصد افزایش دارد.
پیش بینی شده با توجه به افزایش تولید خرما،در سال جاری نرخ پرداخت زکات نیز افزایش یابد.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
من می خواهم بپرسم مردم در ایران چند نوع و چند بار در سال باید مالیات بپردازند.خجالت دارد والله!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار