کد خبر: ۳۰۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ 04 October 2016

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورت تصویب اصلاح قانون شهرک های صنعتی، 30 درصد از سهم شهرداری ها و دهیاری ها در قالب مالیات بر ارزش افزوده به شهرک های صنعتی اختصاص می یابد که برای اقدامات زیرساختی هزینه خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا، علی یزدانی در مراسم افتتاح واحد صنعتی تولید پروفیل در و پنجره در شهرک صنعتی نظر آباد که ظهر سه شنبه انجام شد،درجمع خبرنگاران با اشاره به نقص در اساسنامه شرکت های خدماتی، افزود: آیین نامه های دولت و قانون مصوب شرکت شهرک های صنعتی دارای ایراد است از این رو درصدد اصلاح قوانین در این خصوص هستیم.

وی ادامه داد: در قوانین مربوط به شهرک های صنعتی تدابیر لازم و برنامه های مصوب در خصوص شهرک های دولتی و خصوصی به یک شکل اعمال می شود.

وی افزود: سرمایه گذار از بدو ورود به مجموعه به ظاهر شهرک نیز توجه می کند که نظافت و فصای سبز بسیار مهم است و با توجه به رویارویی با بحران آب در کشور، در جهت روش آبیاری فصای سبز و حداکثر بهره وری برای آب چاره اندیشی می شود.

معاون وزیر صنعت با اشاره به ضرورت استفاده از پساب تصفیه خانه به منظور استفاده در صنعت، اضافه کرد: در برنامه ششم درصدی آب برای صنعت در نظر گرفته شده که برای هر استان متفاوت است.

وی گفت: حمایت از واحدهای کوچک با اصلاح ساختار و فرآیندها در دستور کار قرار دارد و در صندوق ضمانت نیز تا 10 برابر سرمایه ثبتی به این واحدها تسهیلات با شرایط سهل و نرخ سود 50 درصد کمتر از کارمزد بانک ها ارائه می شود.

این مسئول افزود: این تسهیلات شامل تامین خرید مواد اولیه مورد نیاز بنگاه های کوچک است، همچنین ضمانتنامه اعتبار خرید مواد اولیه به نفع فروشنده بدون مراجعه به بانک با نرخ نیم تا 2 درصد صادر می شود که به تناسب توافق خریدار و فروشنده است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه در جهت اصلاح فرآیندها صدور مجوز در حداقل یک روز انجام می شود، گفت: واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی در مناطق کمتر برخوردار با 50 درصد تخفیف و کل شهرک نواحی صنعتی برای شرکت های دانش بنیان، ایثارگران و نخبگان با 10 درصد تخفیف انجام می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از مسیر دسترسی به شهرک صنعتی و مجتمع تجاری بازدید کرده و در نشستهای هیات مدیره شهرک صنعتی نظرآباد و سپهر شرکت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار