رییس دانشگاه آزاد پنجشنبه 16 بهمن در نخستین گردهمایی مسئولین تربیت بدنی واحدهای دانشگاه آزاد کشور در شیراز بیان کرد: فعالیت‌های ورزشی خود زمنیه ساز توسعه فرهنگی است.
کد خبر: ۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰ 05 February 2015

ئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور از ابلاغ بسته ورزشی در سطح ملی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: آیین نامه این مهم به تصویب رسیده که به زودی در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، دکتر محمد میرزاده پنجشنبه 16 بهمن در نخستین گردهمایی مسئولین تربیت بدنی واحدهای دانشگاه آزاد کشور در شیراز بیان کرد: فعالیت‌های ورزشی خود زمنیه ساز توسعه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب ایران اسلامی در عرصه‌های ورزشی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، افزود: هم‌اینک بیش از 600 هزارمترمربع فضای مسقف ورزشی در دانشگاه‌های آزاد کشور داریم که 60 هزار مترمربع دیگر نیز در حال احداث است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: بیش از 35 هزارمترمربع از این فضا در استان فارس قرار دارد.

میرزاده خاطرنشان کرد: جامعه ما به دلیل هجوم فرهنگی و نظامی در گذشته با آسیب‌هایی رو به رو بوده و امروز نیز نارسایی‌هایی دارد که باید آن‌ها را رفع کنیم.

وی گسترش و توسعه ورزش را یکی از مهمترین راه‌های غلبه بر ناهنجاری‌های اجتماعی برشمرد و گفت: از 20 رشته ورزشی فعال، دانشگاه آزاد در 13 رشته در صدر لیگ برتر کشور قرار دارد.

او همچنین این دانشگاه را یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب دانست که با اهتمام بزرگانی مانند امام(ره)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و رهبر انقلاب راه‌اندازی شد.

میرزاده گفت: امروز این دانشگاه بیش از 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی و پنج میلیون فارغ‌التحصیل و 1.5 میلیون دانشجوی در حال تحصیل دارد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد نشاط فرهنگی و دینی در میان دانشجویان دانشگاه آزاد هستیم، اظهار کرد: بنا داریم زمینه توسعه حوزه‌های ورزشی و استعدادیابی را در تمام استان‌ها فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در ورزش موجب کاهش سرمایه گذاری در بخش‌هایی مانند درمان می‌شود، ابراز امیدواری کرد: فرهنگ تحرک و ورزش در جامعه باید بیش از گذشت نهادینه شود.

وی افزود: کمیسون دائمی هیئت امنا روز گذشته به جز اعتبارات عمرانی اعتبار 120 میلیارد تومانی را برای امور ورزش در سال آینده به تصویب رساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور همچنین به تقارن برگزاری این گردهمایی با دهه فجر، ثبات و امنیت امروز ایران را ناشی از پایداری مردم ذکر و خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب مستشاران آمریکایی ایران را اداره می‌کردند و حتی یک سردار و سپهبد داخلی حق دخالت در جزیی‌ترین امور را نداشتند.

میرزاده گفت: مشاهده می‌کنیم که جهانخوران در عراق، لبنان، افغانستان و سایر کشورهای اطراف ما چه چریاناتی درست کرده‌اند، اما ایران به برکت وحدت مردم، صلابت رهبری و تدبیر دولت تدبیر و امید، امنیت بی نظیری دارد.

میرزاده با بیان اینکه امروز ایران از نظر بین‌المللی مقام 16 تولید علم جهان را دارد، اضافه کرد: قبل از انقلاب تعداد مقالات ما به 400 مورد نمی‌رسید اما امروز تنها دانشمندان دانشگاه آزاد 51 هزار مقاله را به ثبت رسانده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار