رئیس مرکز بهداشت قم:
رئیس مرکز بهداشت قم گفت: در ماه محرم 9 تیم 2 نفره از بازرسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم طبق دستورالعمل های وزارتی بر سلامت مواد غذایی و نذری های تهیه شده نظارت می کنند.
کد خبر: ۳۰۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴ 09 October 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مرتضی آقاحسنی در این زمینه افزود: با توجه به پخت و پز غذای نذری در این ایام و همچنین توزیع شربت، چای و دیگر نذورات تلاش شده تا مسائل بهداشتی به خوبی رعایت شود.

وی اضافه کرد: مرکز بهداشت استان قم ضمن تشدید نظارت های بهداشتی در آیین های عزاداری، مساجد، تکایا و هیات های مذهبی تلاش می کند تا از احتمال بروز بیماری های مرتبط با غذا، به وی‍‍ژه بیماری های عفونی روده ای جلوگیری کند.

وی گفت: هرگونه پخت و پز باید در مکان هایی با شرایط بهداشتی صورت پذیرد و تمامی افراد درگیر در توزیع آب، چای و غذا باید دارای کارت بهداشتی معتبر بوده و رعایت بهداشت فردی را در هنگام ارائه خدمات در نظر بگیرند.

آقاحسنی بیان کرد: مواد خام مصرفی باید سالم و بهداشتی باشد و توصیه می شود از مواد غذایی مشمول بسته بندی که مورد تایید وزارت بهداشت است، استفاده شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: در تهیه غذا از روغن های دارای مجوز ساخت از سازمان غذا و دارو با ترانس پایین استفاده شود و مواد غذایی پخته شده در دمای محیط حداکثر کمتر از 2 ساعت نگهداری شود و در صورت الزام به نگهداری بیشتر، باید در دمای زیر چهار درجه سانتی گراد یا در بالای 63 درجه سانتی گراد(روی شمعک گاز) نگهداری تا درجه حرارت ماده غذایی به زیر 63 درجه نرسد.

وی تاکید کرد: از ظروف یکبار مصرف گیاهی، سلولزی و آلومینیومی برای توزیع چای و مواد غذایی گرم استفاده شود و در صورت استفاده از ظروف چندبار مصرف، شست و شو و گندزدایی به صورت مستمر باید صورت پذیرد.

رئیس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: استفاده از ظروف یک بار مصرف پلی استایرینی برای مواد غذایی و نوشیدنی گرم و داغ(بالای 65 درجه سانتی گراد) مناسب نیست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار