رئیس شورای شهر قم:
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به رقابت در واگذاری‌ها و خرید و فروشی این واحدها باید بستری مهیا فراهم تا جلوی سودجویی‌ها گرفته شود.
کد خبر: ۳۰۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۶ 10 October 2016
به گزارش تابناک قم، ولی‌الله بیاتی در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از شهرک صنوف قم، با تأکید بر همکاری شورای شهر و شهرداری در راه‌اندازی پروژه‌های خدماتی استان اظهار داشت: این پروژه‌ها باید به‌صورت دوجانبه دارای منفعت باشد یعنی هم برای مردم و هم برای سرمایه‌گذار دارای سود باشد.

وی بابیان اینکه احداث شهرک خودرو از پروژه‌های مهم شهر به‌حساب می‌آید خاطرنشان کرد: وقتی قرار است صنوفی به این شهرک منتقل شوند باید اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت بگیرد و حتی می‌توان صنوف را دعوت کرد تا از نزدیک در جریان این پروژه قرار بگیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: مردم باید از وضعیت پروژه آگاه باشند و سیر مراحل احداث این پروژه می‌تواند به مردم در تصمیم‌گیری کمک کند و این‌گونه اعتماد بیشتری هم حاصل می‌شود.

وی با تأکید بر شرایط واگذاری واحدها در این شهرک تصریح کرد: با توجه به رقابت در واگذاری‌ها و خرید و فروشی این واحدها باید بستری مهیا فراهم شود تا جلوی سودجویی‌ها گرفته شود.

بیاتی ادامه داد: باید این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا سرمایه‌گذار هم به سود بیشتری برسد، همچنین باید واگذاری این واحدها به‌صورت شفاف باشد و حتماً با معرفی‌نامه اتحادیه‌ها صورت گیرد .

وی بابیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان ارائه شود، گفت: باید شرایط طوری  باشد که افراد ضعیف‌تر هم بتوانند در این شهرک حضور پیدا کنند و بتوانند واحدها را بخرند.

تعیین زمان‌بندی مشخص برای اتمام شهرک خودرویی قم‌

‌سید‌امیر سامع ‌نیز با تأکید بر اینکه باید تمام نیازهای شهر قم در حوزه خدمات خودرو در این شهرک برآورده شود، اظهار کرد: درصدد هستیم تمام خدمات لازم خودرویی شهر را به این شهرک با پیش‌بینی بخش‌های مختلف منتقل کنیم.

وی با اشاره به زمان‌بندی پروژه شهرک صنوف خودرویی افزود: امیدواریم با سرعتی که این پروژه گرفته بتوانیم پروژه‌ای اجتماعی اقتصادی موفقی را به نتیجه برسانیم.

سامع به برنامه زمان‌بندی مشخص و راهکارهای مختلف برای راه‌اندازی این شهرک اشاره کرد و افزود: برای اینکه این پروژه موفق باشد باید در محدوده زمانی مشخص تمرکز خاصی روی آن صورت بگیرد.

وی با اعلام اینکه شاید در آینده ایجاد شهرک با این ابعاد در فضای دیگر شهری امکان‌پذیر نباشد تصریح کرد: باید به فکر این باشیم که فضاهای بازارچه‌ای برای خدمات خودرویی سبک در مناطق مختلف ایجاد شود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرک صنوف قم در چند فاز مشخص و با نظارت اجرایی همراه خواهد بود.

به ازای راه‌اندازی هر واحد در شهرک خودرویی باید یک واحد در شهر تعطیل شود‌

‌‌عباس ذاکریان نیز ‌با بیان اینکه باید این شهرک‌ها زمانی اجرا و راه‌اندازی شود که واحدهای آلاینده شهر تعطیل‌شده باشند، اظهار داشت: باید به ازای هر واحدی که در این شهرک راه‌اندازی می‌شود، یک واحد در شهر تعطیل شود.

ذاکریان گفت: باید طرح‌های تشویقی برای توجه صنوف به حضور در این شهرک را تهیه کرد و پیش از تکمیل شهرک واحدها آماده استقرار باشند.

وی بابیان اینکه هدف از ایجاد شهرک خودرویی، خروج صنایع آلاینده از شهر بوده است، افزود: با توجه به قالب طراحی و اجرای شهرک صنوف و با توجه به اهداف اولیه آن، نمی‌خواهیم هیچ ظرفیتی به قابلیت‌های خدمات خودرو و صنوف آلاینده شهر اضافه شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: ازنظر ترافیکی و موضوع دسترسی، باید حتماً در ضلع مقابل شهر پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد تا بستری فراهم شود که در این قسمت هم شهرک خدمات خودرویی ایجاد شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار