تابناک تهران - روشن است که این گروه‌ها سعی دارند ارزش‌هایی که برای خود تعریف کرده‌اند را به جای ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی بر جامعه حاکم کنند. این اقدامات نه تنها ارتباطی به ارزش‌های نظام ندارد بلکه در جهت تخریب نظام هم قرار دارد زیرا با عنوان دفاع از ارزش‌ها وارد عمل می‌شوند.
کد خبر: ۳۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 05 May 2015
مخالفان دولت از اعمال فشار برای لغو سخنرانی‌ها و همایش‌ها کوتاه نمی‌آیند. حاشیه سازی برای حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه امیرکبیر به جایی نرسید و علی مطهری نماینده اصولگرای تهران نیز مورد ضرب و شتم قرار نگرفت چون سخنرانی او در دانشگاه آزاد مشهد لغو شد؛ اما روشن است که گروه‌های خودسر با قدرت در صحنه هستند تا در صورت نیاز وارد عمل شده و حتی با توسل به خشنونت، فعالیت‌های مدنی و سیاسی را محدود کنند. 

حال اینکه قدرت این گروه‌ها از کجا ناشی شده که هیچ نهاد قانونی توان مقابله با آن‌ها را ندارد جای سوال است.

 داریوش قنبری کار‌شناس مسایل سیاسی در گفت‌و‌گو با تابناک در این خصوص گفت: در سال‌های گذشته شاهدیم که جریانی‌های خاصی قد علم کرده و تحت عنوان دفاع از ارزش‌ها دست به اقدامات خودسرانه و البته ضد ارزشی می‌زنند. 

وی جلوگیری از برگزاری سخنرانی‌های مجوز دار، کرسی‌های آزاد اندیشی و به طور کلی بستن تریبون‌ها را از جمله اقدامات آنان دانست و گفت: ممانعت از آزادی بیان یک ضد ارزش است زیرا جمهوری اسلامی بر مبنای آزادی شکل گرفته و این اصل در قانون اساسی خود نیز مورد تاکید قرار داده است. 

نماینده پیشین مجلس افزود: روشن است که این گروه‌ها سعی دارند ارزش‌هایی که برای خود تعریف کرده‌اند را به جای ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی بر جامعه حاکم کنند. این اقدامات نه تنها ارتباطی به ارزش‌های نظام ندارد بلکه در جهت تخریب نظام هم قرار دارد زیرا با عنوان دفاع از ارزش‌ها وارد عمل می‌شوند. 

وی تاکید کرد: دولت و همه ارکان نظام وظیفه دارند که با اهتمام کامل با این گروه‌ها برخورد کرده و اجازه ندهند که راه رسم شعبان بی‌مخ‌ها را در پیش گیرند. لازم است با این افراد که با تهدید و ارعاب از سخنرانی چهره‌های سر‌شناس و سرمایه انقلاب جلوگیری می‌کنند، برخورد جدی شود زیرا این شیوه به هیچ وجه زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. 

قنبری در پاسخ به این پرسش که چرا تا کنون شاهد برخورد جدی با این گروه‌ها نبوده‌ایم، گفت: این گروه‌ها احتمالا از حمایت افراد یا نهادهایی از ارکان قدرت برخوردارند و متاسفانه نهادهای مسئول نیز در مقابله با آن‌ها کوتاهی کرده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه مماشات با این‌ها به هیچ وجه پذیرفته نیست، گفت: نباید کارشکنی‌های آنان را به پای دلسوزی برای نظام گذاشت زیرا عملکرد آنان و پیامد رفتارش در جهت و خواست مخالفان و معاندان نظام جمهوری اسلامی است لذا به جرات می‌توان گفت که خطر این گروه‌ها برای کشور از خطر منافقین بیشتر است. 

این کار‌شناس مسایل سیاسی در واکنش به رویکرد برخی چهره‌های سیاسی که اعتقاد دارند نباید با پرداختن به این گروه‌ها به آن‌ها شخصیت داد، گفت: به اعتقاد من این نگاه در حکم پاک کردن صورت مساله است. با سکوت در مقابل آن‌ها و نپرداختن به موضوع مساله حل نمی‌شود. 

این افراد در حال ضربه زدن به آزادی‌ها و حقوقی هستند که نظام جمهوری اسلامی برای به دست آوردن آن سال‌ها تلاش کرده و بهای آن را پرداخته است لذا به طور حتم باید با آن‌ها برخورد جدی شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار