با همت شهرداری مشگین‌شهر طرح هر شهروند یک شهردار در این شهرستان اجرایی شد.
کد خبر: ۳۱۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 16 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل،در پی نارضایتی کسبه و اهالی شهرستان مشگین‌شهر مبنی بر اینکه دست‌فروشان در هسته اصلی شهر و سد معبر مغازه‌داران مشکلاتی را برای عبور و مرور آنان ایجاد می‌کند شهرداری مشگین‌شهر در اقدامی ضربتی و با همکاری دستگاه قضایی و نظامی با صدور اخطاریه‌ای سد معبر کنندگان را موظف می‌ساخت تا ظرف 24 ساعت نسبت به آزاد سازی معابر اقدام کنند.

اقدام شهردار فعلی مشگین‌شهر در این راستا به حدی قاطع بود که هیچکدام از شهرداران سابق حتی نتوانسته بودند وارد این موضوع شوند و طرح هایشان در راستای جمع‌آوری سد معبر در همان ابتدا شکسته خورده بود.

یکی از جالب‌ترین اقدامات شهرداری مشگین‌شهر در جمع‌آوری سد معبر این هست که اگر مغازه‌داری سد معبر را رعایت نکند و به اخطار های کتبی توجهی نکند بعد از زمان ابلاغی عوامل شهرداری شبانه مغازه مورد نظر را پلمپ می‌کند که این موضوع خود باعث کاسته شدن تنش‌ها در هنگام جمع‌آوری سد معبر می‌شود.

اما از طرفی دیگر اگر شخصی به تذکرات توجه کرده و نسبت به برچیده شدن سد معبر مغازه خود اقدام کرده است توسط شهردار مشگین شهر به عنوان شهروند قانونمدار مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

در این راستا شهردار مشگین‌شهر به خبرنگار فارس در اردبیل بیان کرد: سد معابر و تجاوز به حقوق دیگران در جامعه مدنی قابل قبول نیست و احساس مسئولیت شهروندان باعث همکاری در ساختن شهری زیبا خواهد شد و شهروندانی که در این زمینه با شهرداری تعامل داشته باشند بی‌شک باعث توسعه و پیشرفت امورات شهری خواهند شد.

تجلیل شهردار از شهروند نمونه

مسعود خیرجو ادامه داد: در یک جامعه مدنی یکی از مهمترین اولویت‌ها نظم و ترتیب شهری اساس کار است و همه ما در قبال مسائل مختلف شهری وظیفه داریم یاریگر هم بوده و یقین داشته باشیم شهرداری یا هر ارگان دیگر به تنهایی نمی‌تواند در ارائه خدمات موفق عمل نماید و نیازمند همکاری همه  شهروندان است در حقیقت شهرداری همراه مردم و در مسیر مردم حرکت خواهد کرد.

وی  از اجرای طرح هر شهروند یک شهردار خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از شهروندان نمونه تجلیل خواهد شد و امیدواریم همه شهروندان شهرداری را در اجرای این طرح یاری کنند.

 شهردار مشگین‌شهر بیان کرد: در راستای جمع‌آوری سد معبر شهرداری در دو محور وارد عمل شده است که محور اول آن ساماندهی دست‌فروشان است که در این خصوص نیز در محل پشت پادگان شهید بیگلری دو هکتار زمین اجاره شده که بخشی از این محل برای ایجاد پارکینگ و بخشی دیگر محلی برای ایجاد بازار روز و یا ساماندهی دست‌فروشان استفاده می‌شود تا دست‌فروشان نیز با خیال راحت و بدون هیچ گونه دغدغه‌ای به امورات خود برسند و مردم نیز تشویق خواهند شد تا از این محل‌ها خرید کنند.

خیرجو یادآور شد: در پشت میدان میوه و تره‌بار که در زمان شهرداران گذشته محلی  برای این امر ایجاد شده بود اما متاسفانه تاکنون بلااستفاده باقی مانده است که ما از این محل نیز نهایت استفاده را خواهیم کرد و در امر ساماندهی دستفروشان استفاده خواهد شد، هر چند ممکن است دستفروشان از این محل استقبال خوبی نکنند اما وقتی دستفروشان از سطح شهر جمع‌اوری شود ملزم به حضور در این محل خواهند شد و بازار ان محل را نیز تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی در خصوص سد معبر واحدهای تجاری خیابان اصلی شهر و خیابان‌های منتهی به خیابان اصلی گفت: شهرداری طرح 15 روزه آغاز کرده که فاز اول این طرح مابین میدان امام تا میدان آزادی است و تذکر و اخطاریه‌های لازم داده شده است و فاز دوم این طرح ما بین میدان آزادی تا خیابان شهداء و میدان امام تا دروازه اردبیل اجرا می‌شود که اخطاریه‌های آن نیز توزیع شده و تا امروز  برای ساماندهی مهلت داده شده است تا رفع سد معبر شود در غیر این صورت شهرداری مجبور است این واحدها را پلمپ کند.

 شهردار مشگین‌شهر اظهار کرد: شهرها به عنوان اولین دست آورد انسان‌ها نیازمند حضور فکری و عملی تمام شهروندان در تمام عرصه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی است و برای تحقق این امر مشارکت همه شهروندان الزامی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار