بسته ویژه خبری
به رغم وجود شوراهای حل اختلاف، آمار ورودی زندان‌ها در کشور رقم قابل توجه‌ای بوده است و خشونت خانگی روند کاهشی نداشته و در حوزه فضای مجازی و مسائل اخلاقی مربوط به آن به شدت دچار مشکل شده‌ایم.
کد خبر: ۳۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 05 May 2015

استفاده برخی از شهرداران در تبریز از عنوان «دکتر» قبل از کسب مدرک صحیح نیست

برخی از شهرداران مناطق تبریز قبل از اینکه مدرک دکترا بگیرند از عنوان دکتر برای خودشان استفاده می‌کنند که درست نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز از وضعیت نابسامان خودروها در منطقه دروازه تهران انتقاد کرد و گفت: این شرایط مردم را اذیت می‌کند که نسبت به اصلاح آن باید اقدام شود.

حضرتی به همایش نکوداشت شوراها اشاره کرد و اظهار داشت: در این برنامه حق مطلب در خصوص اعضای شورا بیان نشد و گزارش عملکرد اعضا از سوی سخنرانان بیان نشد.

زمان قطعی سفر دکتر روحانی به تبریز مشخص شد

 تاریخ سفر استانی رئیس جمهور به تبریز مشخص شد و استان آذربایجان شرقی بزودی میزبان دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت دولت می شود.

 معاون اجرایی رییس جمهور اعلام کرد: هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی خواهد بود.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور، در صفحه رسمیاینستاگرام خود نوشت: استان غیور و بلندآوازه ایران آذربایجان شرقى وشهر تاریخى تبریز مرکز تلفیق زیباى سنت ها و پیشرفت ها به یارى خدا مقصد هفدهمین سفر رئیس جمهور محبوب سرزمین بزرگ وکهن ایران اسلامى وکاروان تدبیر و امید در اخرین روزهاى اردیبهشت و اولین روزهاى ماه خرداد خواهد بود . انشاالله شریعتمدارى

مشکلات اساسی شهر تبریز در حاشیه قرار گرفته است

سخنگوی شورای شهر تبریز با بیان اینکه مشکلات اساسی شهر تبریز در حاشیه قرار گرفته است گفت: تذکر قانونی من در خصوص ضرورت تصویب لایحه تعیین کرایه جدید تاکسی و اتوبوس مورد توجه واقع نشد.

سعید حاجی زاده اظهار داشت: در جلسه اخیر شورا در خصوص ضرورت بررسی لایحه اصلاح و کاهش عوارض مندرج در بند 14 ماده 10 تعرفه عوارض محلی که یک فوریت آن هفته گذشته تصویب شده بود تذکر داده شد ولی مورد توجه قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه به علت حذف کمیسیون های توافقات، شهروندان برای صدور مجوز در طبقات مازاد و زیربنای بیش از سطح اشغال فعلا مردم بلاتکلیف هستند ادامه داد: ضرورت داشت که سریعا این لایحه تعیین تکلیف شود که متاسفانه تذکر قانونی بنده نادیده گرفته شد.

حاجی زاده همچنین به تذکر خود در خصوص ضرورت تعیین تکلیف نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی اشاره کرد و تصریح  نمود: مردم از تعدد نرخ های تاکسی در سطح شهر گلایه مند هستند

اغفال دختران برای سرقت از طلافروشی‌های تبریز

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری سارق طلاجات از زرگری‌های تبریز با شگرد اغفال دختران به قصد ازدواج خبر داد.

صابر عباس‌زاده امروز اظهار داشت: در پی وصول پرونده‌ای از کلانتری 15 تبریز به پلیس آگاهی، با موضوع دستگیری سارق طلاجات از زرگری‌ها، پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر تحقیقات به عمل آمده مشخص شد سارق دختران جوان را اغفال کرده و به قصد ازدواج آنها را جهت خرید طلا به زرگری‌ها برده و سپس با شگردهای کلاهبرداری و ارائه کاغذهای باطله شبیه پول اقدام به سرقت و کش‌روی طلاجات می‌کرد.

شورای شهر در کمیسیون تغییر کاربری ماده ۵ نقش تشریفاتی دارد

- رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و پیگیری مصوبات شورای اسلامی کلانشهر تبریز با انتقاد از تغییر کاربری فضای سبز به مراکز خدماتی و تجاری گفت: شورای شهر در کمیسیون تغییر کاربری ماده ۵ نقش تشریفاتی دارد.

وی  افزود: بنده به عنوان نماینده شورای ۲۱ نفره تبریز در جلسات کمیسیون ماده ۵ شرکت می کنم ولی ما حق رای و تصمیم گیری نداریم.

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز سپس با انتقاد از تغییر کاربری فضای سبز به مراکز خدماتی و تجاری گفت: شورای شهر در کمیسیون تغییر کاربری ماده ۵ نقش تشریفاتی دارد.

بابایی اقدم همچنین به تصمیم دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای تغییر کاربری چند بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی به مجتمع خدماتی و تجاری اشاره کرد و گفت: این تصمیم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز درحالی است که سرانه استاندارد بهداشت و درمان در کشور برای هر نفر باید بین ۱.۵ تا ۲ متر باشد درحالی که این سرانه در تبریز نیم متر است.

فاضلاب انسانی پایگاه دوم شکاری بیداد می کند

وی در ادامه به فاضلاب انسانی پایگاه دوم شکاری اشاره نمود و تصریح کرد: فاضلاب انسانی پایگاه دوم شکاری بیداد می کند، مثل اینکه این شهر سازمانی به نام محیط زیست ندارد، از تمام مسئولین میخواهم برای رفع این مشکل اقدام کنند.

سرقت اقلام رایانه‌ای از منازل به نام پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: سارقان با مراجعه به درب منازل خود را مامور پلیس فتا معرفی و نسبت به سرقت رایانه‌های خانگی، لپ تاپ، تب‌لت و گوشی همراه شهروندان اقدام می‌کنند.

محمد قاسملو اظهار کرد: اخیرا تعدادی از سارقان اقدام به این کار کرده‌اند و پس از مراجعه به درب منازل شهروندان، خود را مامور پلیس فتا استان معرفی کرده و از آنان درخواست تحویل اقلام و تجهیزات رایانه‌ای مانند رایانه‌های خانگی، لب تاپ، تبلت و گوشی همراه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این نوع کلاهبرداری اخیرا توسط کلاهبرداران رخ می‌دهد به همشهریان عزیز توصیه می‌شود در صورت مراجعه ماموران نیروی انتظامی برای اخذ تجهیزات موصوف برگه‌ ماموریت، کارت شناسایی و حکم قضایی را بررسی و سپس نسبت به این کار اقدام کنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک سریعا مراتب را با شماره تلفن ۲۱۸۸۷۵۶ پلیس فتا در میان بگذارند.

ثبت ۱۹ طلاق در هر ساعت در ایران

رییس انجمن مددکاری ایران گفت: هم اکنون سر ریز مشکلات در دیگر حوزه‌ها به سمت حوزه اجتماعی آمده و این حوزه در کشور دچار بیماری مزمن است.

وی با اشاره به افزایش پرونده‌های قضایی در کشور گفت: براساس گزارش‌ها تعدادی ازدانش آموزان درگیر مواد مخدر بوده و حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور معتاد هستند.

موسوی با ذکر این که وضعیت طلاق و ازدواج در کشور مساعد نیست خاطر نشان کرد: در کشور در هر یک ساعت ۱۹ طلاق به ثبت می‌رسد.

وی یادآور شد: به رغم وجود شوراهای حل اختلاف، آمار ورودی زندان‌ها در کشور رقم قابل توجه‌ای بوده است و خشونت خانگی روند کاهشی نداشته و در حوزه فضای مجازی و مسائل اخلاقی مربوط به آن به شدت دچار مشکل شده‌ایم.

وی با بیان این که با تغییر نگاه‌های کوتاه مدت نیز امکان تغییر شرایط ،وجود نخواهد داشت،افزود: طی سال‌های اخیر نگاه واقع بینانه ای نداشته‌ایم و همواره نگاه سیاسی و امنیتی بر نگاه اجتماعی و فرهنگی غلبه کرده است.

موسوی با ذکر این که با همه تلاش‌های موجود در حوزه اجتماعی روند رو به جلویی نداشته‌ایم گفت: سن طلاق بالا نرفته و تعداد زنان سرپرست خانوار نیز به بیش از دو میلیون و ۵۶۰ نفر در کشور رسیده است.

وی با بیان این که تعداد زنان سرپرست خانوار از سال ۸۵ تا ۹۰ در کشور رشد ۵۳ درصدی داشته است افزود: در حوزه سکونتگاه‌های غیر رسمی نیز دچار مشکل هستیم و هم اکنون یک هزار سکونتگاه غیر رسمی در کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: براساس پژوهش ها ایران رتبه دوم را در میان کشورهای غمگین دارد، حال این که دارای ظرفیت‌های فراوانی برای خلق شادی‌های گروهی و نشاط در جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار