در حاشیه بازدید وزیر بهداشت مطرح شد
رئیس مرکز اوتیسم مرکز آموزشی و درمانی اسدآبادی تبریز با بیان اینکه بیمه سلامت حمایت خود را از پوشش خدمات اوتیسم قطع کرده است گفت: در سال جاری بیمه تامین اجتماعی قول مساعدت برای ارائه خدمات درمانی به خانواده‌های اوتیسمی داده است.
کد خبر: ۳۱۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 17 October 2016

ایوب مالک صبح امروز در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از مرکز اوتیسم بیمارستان اسدآبادی تبریز اظهار داشت: این مرکز با بازسازی قسمتی از بیمارستان اسد‌آبادی است که به عنوان مرکز مرجع دانشگاهی آموزشی و پژوهشی است.

وی ادامه داد: در این مرکز 350 نفر ثبت‌نام شده است که در طول روز به مدت 4 ساعت درمان می‌شوند.

مالک به تشخیص اولیه اوتیسم در کودکی را یادآور شد گفت: با دو ابزار می‌توانیم تشخیص بیماری را انجام بدهیم و عوامل موثر از جمله شرایط بومی و آب و هوایی نیز بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مرکز آموزش‌های گفتار درمانی از قبیل آموزش پرسنل، گفتار درمان‌ها انجام می‌گیرد، افزود: همچنین با ‌خانواده این بیماران نیز آموزش داده می‌شود تا با فرزندان اوتیسمی خود رفتار آموزشی و مناسب داشته باشند.

وی به خدمات روانپزشکی و اهمیت آن تاکید کرد و گفت: اگر افراد اوتیسمی زودتر تشخیص داده شوند هزینه کمتری را دولت متحمل خواهد شد ولی متاسفانه با کمبود نیروی انسانی کاردرمانی، روانپزشک و ... در این زمینه مواجه هستیم.

مالک با اشاره به اینکه بیمه سلامت حمایت خود را از پوشش خدمات اوتیسم را قطع کرده است، گفت: در سال جاری بیمه تامین اجتماعی قول مساعدت برای ارائه خدمات درمانی به خانواده‌های اوتیسمی داده است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار