کد خبر: ۳۱۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 22 October 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در حال حاضر نیمی از تعاونی‌های ثبت شده در سامانه اداره تعاون نیمه فعال یا غیرفعال هستند.

«محمدحسین ریاحی» با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۷۰۰ تعاونی در استان یزد در سامانه اداره تعاون ثبت نام شده اند، اظهار داشت: ۵۰ درصد این تعاونی‌ها به صورت فعال در حال کار هستند و ۵۰ درصد دیگر نیز غیرفعال یا نیمه فعال هستند.

وی عنوان کرد: ۴۰ درصد تعاونی‌های فعال در بخش خدمات فعالیت می کنند و بخش دیگری از این تعاونی‌ها نیز تولیدی و کشاورزی هستند.

ریاحی بیان کرد: در سال گذشته ۸۶ تعاونی و در سال جاری ۳۵ تعاونی در استان یزد تشکیل شده که تعاونی‌های جدیدالاتاسیس در حوزه‌های مسکن، معدن، کشاورزی و خدمات فعالیت می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، میزان سرمایه گذاری تعاونی های تشکیل شده در سال گذشته را ۹۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این تعاونی ها در مجموع ۲ هزار و ۴۶۸ عضو دارند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تعاونی‌های غیرفعال نیز به زودی به چرخه فعالیت باز می‌گردند، عنوان کرد: اغلب این تعاونی‌ها مشکلات مالی و مدیریتی دارند که مشکلات مالی آنها در مواردی با اعتبارات بلاعوض برطرف می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار