در راستای اجرای اوامر مقام معظم رهبری؛
اجرای« طرح دهستان آباد » بخش صالح آباد تربت جام در راستای مطالبه های مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت زدایی در این منطقه محروم با همکاری سپاه امام رضا (ع) و ادارات و نهادهای این بخش مرزی کلید خورد .
کد خبر: ۳۱۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 23 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، با گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی  مردم ولایتمدار شیعه و اهل سنت بخش محروم مرزی صالح آباد تربت جام با جمعيت 50 هزار نفرى فعلی و تقدیم 110 شهید برگ زینی از سند افتخارات نظام اسلامی ایران را رقم زدند وهمچنان استوار از ارزش های اصلی انقلاب و تمامیت ارضی شرق کشور مرزبانی می کنند که خلأها و كمبودها هنوز هم براى اهالى منطقه مشكل ساز است .
فاصله این بخش تا مركز شهرستان تربت جام 100 و تا مركز استان 200 كيلومتر است كه اين رقم تا برخى روستاهاى دور افتاده اين بخش به دو برابر افزايش مى يابد .این در حالى است كه اين بخش دور افتاده و مرزی سال هاست به عنوان فرزند ناتنى استان درد محروميت و كم لطفى مسؤولان استان،شهرستان را تحمل مى كنند.
امید است با نگاه ویژه سپاه پاسدران و بسیج مستضعفین در راستای عملیاتی کردن مطالبه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر محرومیت زدایی و رفع مشکلات مردم دور افتاده بخش مرزى صالح آباد دولتمردان نیز در این خصوص چاره انديشى كنند.

همکاری و مساعدت هر چه بهتر و سریع تر مسئولان
سرهنگ پاسدار مودي، مسئوول واحد محرومیت زدایی سپاه امام رضا(ع) در گفتگو با تابناك رضوي، گفت : بر اساس اوامر مقام معظم رهبری به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر ورود به بحث محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور ، سازمان بسیج مستضعفین « طرح دهستان آباد » را در سطح یکصد دهستان محروم کشور طرح ریزی و بر اجرای آن مصمم است.
 مودی افزود: این طرح  کمک رسانی در 5 دهستان استان خراسان رضوی که مشکل محرومیت در زمینه های مختلف دارند اجرا خواهد شد که یکی از آن ها " دهستان جنت آباد " واقع در بخش مرزی صالح آباد است که از درد محرومیت و کمبود امکانات رنج می برد.
وی با اشاره به این که طرح در چهار محور اشتغال زایی ، زیرساخت ها ، فرهنگی ،  بهداشت و درمان اجرا خواهد شد تأکید داشت : همکاری و مساعدت تمامی ارگان ها و نهادهای ذی ربط در راستای اجرای اوامر مقام معظم رهبری وعملیاتی شدن هر چه بهتر و سریع تر این طرح امید بخش را می طلبد.

آمادگی کامل برای هرگونه همکاری
درادامه حسن زنگويي زوزني، بخشدار صالح آباد در خصوص « دهستان محروم جنت آباد» بخش صالح آباد گفت: ما هم پیشتر در جلسه ای با دهیاران ومسئوولان ادارات بخش مشکلات و برنامه های رفع محرومیت در این دهستان را بررسی و لیست معضلات  فهرست برداری شده و آمادگی کامل برای هرگونه همکاری را داریم .
زنگویی افزود : سایر مسئوولان ادارات و نهادهای صالح آباد نیز آمادگی خود را برای کمک به اجرایی و عملیاتی کردن این طرح اعلام کرده ودر معیت مسئوول واحد محرومیت زدایی سپاه امام رضا(ع) از تمامی 29 روستای دهستان جنت آباد بخش صالح آباد به مدت 2 روز بازدید کردند .
وی خاطرنشان کرد : در نهایت مشکلات و نیازهای در خواستی این دهستان طی بازدید دوره ای با شوراها ، دهیاران و اهالی روستاها احصاء و هم اندیشی شد تا اقدامات اجرایی انجام شود.

تأمین آب شرب از نیازهای اصلی
این مقام مسئول با بیان این که یکی از مشکلات منطقه خرده مالکی و پراکنده بودن مزارع است گفت: با تجمیع اراضی بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی از جمله آبیاری برطرف می شود.  
زنگویی با اشاره به کمی بارش در منطقه اظهارداشت: از نیازهای اصلی این دهستان تأمین آب شرب روستاها با مرمت قنوات ، آبرسانی به مزارع با ایجاد استخر چند منظوره و جلوگیری از هدر رفت آن، آشنایی روستائیان با الگوی های کشت و استفاده از روش های نوین کشاورزی و ماشین آلات مانند احداث گلخانه ، توسعه زعفران کاری و باغات  پسته ، گردو ، عناب ، اجیرخشک ، سیب و حتی گیلاس  می باشد.

اصلاح الگوی گشت با گیاهان دارویی
وی به چگونگی اشتغالزایی و منابع درآمدی در این منطقه  با اصلاح الگوی گشت اشاره داشت و تصریح کرد: اگر گیاهان دارویی مانند گل محمدی، انواع سبزیجات کشت شود با تهیه عصاره آن ها  باعرق گیری و خشک کردن و نیز کشت تخم شربتی بصورت دیم می توان زمینه اشتغالزایی بسیاری از جوانان را با کشاورزی نوین فراهم کرد.
بخشدار صالح آباد افزود:ایجاد یک انبار خرید گندم به ظرفیت 10هزارتن ، کارخانه بوجاری بذر ، کارگاه های بسته بندی بهداشتی زعفران و حبوبات و ایجاد کارگاه های زعفران پاک کنی به روش بهداشتی و یک شرکت تعاونی در دهستان برای بازاریابی در راستای اشتغالزایی مورد توجه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار