وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛
تابناک: همزمان با سی و دومین سفر استانی دولت تدبیر و امید،بهره برداری و عملیات اجرایی 76 پروژه کشاورزی استان مرکزی توسط وزیر جهاد کشاورزی و با فرمان رئیس جمهوری آغاز شد.
کد خبر: ۳۱۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲ 23 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در گزارشی که از طریق ویدئو کنفرانس به رئیس جمهوری ارائه شد،اظهار کرد:امروز همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی، ضمن بازدید از فعالیت های کشاورزی و دیدار با تولید کنندگان، بهره برداران و بررسی مشکلات آنان تعدادی از پروژه ها و طرح ها مورد بهره برداری قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در این سفر تعداد 76 پروژه در زیر بخش های آب و خاک، باغبانی،منابع طبیعی،صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، دام و طیور و آبزی پروری با اعتباری معادل 113 میلیارد تومان از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی با اشتغالزایی 1764 نفر در سطح استان به بهره برداری می رسد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی دو پروژه ایجاد شهرک گلخانه ای 95 هکتاری زرندیه با اعتبار زیربنایی 130 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 432 نفر با تولید سالانه 10 هزارتن محصولات کشاورزی و همچنین احداث مجتمع ماهیان زینتی محلات در سطح 13 هکتار و اعتباری معادل 6 میلیارد تومان با اشتغالزایی 200نفر و تولید 10 میلیون قطعه ماهیان زینتی آغاز می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که 36 پروژه سیستم های آبیاری تحت فشار در سطح 1418 هکتار با اعتباری معادل 123 میلیارد ریال و اشتغالزایی 288 نفر افتتاح می شود،خاطرنشان ساخت:با افتتاح این پروژه ها، سطح اجرای شبکه های آبیاری تحت فشار در استان مرکزی به حدود 57 هزار هکتار افزایش می یابد.

حجتی یادآور شد: در این سفر برای سطح 15 هزار هکتار اجرای عملیات آبیاری تحت فشار با اعتبار 102 میلیارد تومان برای سال های 95 و 96 پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به این که واحد تولیدی خوراک دام و طیور و آبزیان با ظرفیت 61 هزارتن و سرمایه گذاری 69 میلیارد ریال و اشتغالزایی 75 نفر به بهره برداری می رسد، اظهار داشت:23 پروژه دام و طیور و آبزیان با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال 169 نفر نیز به بهره برداری می رسد.

حجتی خاطرنشان کرد:با بهره برداری از این پروژه ها،حدود 2205 تن محصولات دام و طیور (شیر، یک هزارتن،گوشت قرمز 250 تن و گوشت 955 تن)، 155 تن تولیدات شیلاتی،5.5 میلیون قطعه تولید بچه ماهی قزل آلا و 10 میلیون قطعه ماهیان زینتی به ظرفیت های تولیدی استان مرکزی اضافه می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به طرحی که هم اکنون در محضر رئیس جمهوری گزارش آن ارائه می شود،اظهار داشت: طرح پرورش گوسفند داشتی 15 هزار رأسی مولد (30هزار رأس کل گله) است که توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری 20 میلیارد تومان و تولید سالانه 230 تن گوشت قرمز و اشتغالزایی 200 نفر آماده بهره برداری است.

وی افزود:این واحد با هدف افزایش بهره وری از نژادهای برتر،پربازده و چند قلو زا با روش دو رگ گیری تجاری از نژاد داخلی (شال) با نژاد خارجی (رومانف) استفاده و اجرا شده است؛ درصورتی که اجازه بفرمایید، افتتاح شود.

پس از ارائه گزارش وزیر جهاد کشاورزی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری دستور بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی 76 پروژه بخش کشاورزی استان مرکزی را صادر کرد.

انتها پیام/

                                                 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار