تابناک: عملیات اجرایی مرکز نگهداری سالمندان اراک ظهر روز یکشنبه با حضور شهین دخت ملاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آغاز شد.
کد خبر: ۳۱۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ 23 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مدیرعامل موسسه خیریه جامع سالمندان استان مرکزی در این آیین گفت: عملیات ساخت این مرکز در زمینی به وسعت 1400 متر مربع در کوی گردو اراک با زیربنای 1500 متر انجام می شود.

پروین جهانبان افزود: ساخت و تجهیز این مرکز در سه طبقه با امکانات توانبخشی، رفاهی و درمانی بیش از 100 میلیارد ریال هزینه دارد و انتظار است اجرای به موقع و موفق این طرح در سفر کاروان تدبیر و امید مورد حمایت قرار گیرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: سالمندی و سلامت و رفاه در این دوران از زندگی از مسائل مهمی است که دولت تدبیر و امید به آن توجه ویژه دارد.

شهین دخت مولاوردی افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده استان مرکزی از استان های پیر کشور است و در هرم جمعیتی به سمت سالمندی حرکت می کند که این مهم ضرورت برنامه های هدفمند در حوزه امکانات و رفاه سالمندان را دوچندان می کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: استفاده از ظرفیت ها، توانایی ها و استعدادهای بخش غیر دولتی در تمامی امور مورد حمایت و تاکید دولت است و در حوزه اجتماعی به ویژه سالمندان این مساله باید پررنگ تر دنبال شود.

ملاوردی عنوان کرد: دولت برنامه ها و اهداف زیادی دارد اما منابع و بضاعت کافی را برای پیشبرد آن ها در اختیار ندارد و می طلبد که برای تحقق این مهم مشارکت و حضور بخش خصوصی و مردم به درستی دیده شود.

به گزارش ایرنا، وی گفت: مقابله با آسیب های اجتماعی یکی از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است و باید با رویکرد سلامت محور اجازه نداد کار از کار بگذرد و بعد برای درمان هزینه های هنگفت کرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: قدم برداشتن برای مقابله با آسیب های اجتماعی امری ضروری است و همه باید در این راستا تلاش ویژه داشته باشند.

ملاوردی گفت: یکی از مولفه های اساسی در سیاست ها و اقتصاد درون زا بودن یعنی اتکا به اقتصاد کشور، مردم و جلب مشارکت های عمومی و مردمی است.

هم اکنون بیش از 115 هزار سالمند در استان مرکزی وجود دارد.

کاروان تدبیر و امید در روزهای دوم و سوم آبان ماه جاری میهمان استان مرکزی است و در شهرهای اراک و خمین حضور می یابد.

دیدار مردمی با شهروندان اراک و خمین، حضور در شورای اداری، نشست با نخبگان، علما و ایثارگران، نشست سرمایه گذاری ، بازدید از یک واحد صنعتی و بیت امام راحل در خمین و نشست خبری از جمله برنامه های سفر سی و دوم دولت است.

استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب ایران قرار دارد.

 انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار