مدیركل پدافند غیرعامل مازندران از اجرای 653 برنامه در هفته پدافند غیرعامل خبر داد.
کد خبر: ۳۱۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 24 October 2016
 بلاغ، سید یدالله نبوی در نشست خبری به‌مناسبت هفته پدافند غیرعامل با اشاره به سیاست‌های كلی نظام در امور پدافند غیرعامل، اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌‌شود، است.
 
وی به هفته پدافند از دوم تا هشتم آبان ماه جاری اشاره كرد و افزود: در این هفته 258 رزمایش و مانور در سطح استان، 135 رزمایش و مانور در سطح استان با همكاری آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی، 235 دوره آموزشی، 14همایش، 15 مسابقه فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.
 
مدیركل پدافند غیرعامل مازندران از اجرای صبحگاه مشترک همراه با سخنرانی درباره پدافند غیرعامل در 3 هزار مدرسه استان همزمان با این هفته خبر داد و گفت: برپایی 9 نمایشگاه در سطح استان، افتتاح هشت پروژه با ماهیت پدافند غیرعامل نیز در برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل جانمایی شده است.
 
نبوی به افتتاح پروژه ملی بررسی كیفیت واكسن‌های طیور از قبیل وارداتی و داخلی در مركز بررسی و تشخیص بیماری‌های طیور در منطقه دوک كیاكلا با حضور استاندار مازندران اشاره كرد و یادآور شد: نصب دیزل ژنراتور در جویبار، آسفالت جاده دسترسی دوم محمودآباد و پل سفید، پایش تصویری سیستم كولینک شبكه جدید آب و آتش نیز از برنامه‌های اجرایی هفته پدافند در استان است.
 
مدیركل پدافند غیرعامل مازندران تصریح کرد: برنامه‌های این هفته امسال با شعار «مصون‌سازی و پایداری كشور با اقدام و عمل به پدافند غیرعامل» برگزار می‌شود.
 
نبوی گفت: اولین روز هفته پدافند غیرعامل با عنوان اقتدارملی، خودباوری و جهاد علمی نامگذاری شده است که بیش از 50 عنوان برنامه در این روز پیش‌بینی شده است.
 
وی با اشاره به اینكه سوم آبان روز دوم هفته پدافند غیرعامل با 57برنامه با عنوان مصون‌سازی سرمایه‌ها و زیرساخت‌های ملی نامگذاری شده، ادامه داد: سومین روز از هفته پدافند غیرعامل با 58 برنامه نام مصون‌سازی كشور با عمل انقلابی، جهادكبیر و مقابله با نفوذ دشمن را بر خود گرفته است.
 
مدیركل پدافند غیرعامل مازندران با بیان اینكه پنجم آبان، چهارمین روز از هفته پدافند غیرعامل با 75 برنامه با عنوان توانمندسازی جامعه با اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده، افزود: پنجمین روز از این هفته با 61 عنوان برنامه نیز تحت عنوان دفاع جامع، ارتقای آمادگی با جامعه سالم درمقابله با تهدیدات نوین نام گرفت.
 
نبوی به اینكه ششمین روز از هفته پدافند غیرعامل با 23 برنامه با عنوان استاندارسازی، مقاوم‌سازی زیرساخت‌ها و سرمایه‌های ملی نامگذاری شده اشاره و خاطرنشان کرد: آخرین روز از هفته پدافند غیرعامل با 55 برنامه با عنوان مصون‌سازی كشور با مدیریت جهادی و بسیج مردمی نامیده شده است.
 
نبوی از ساخت و تجهیز اورژانس زیستی در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری خبر داد و گفت: تلاش داریم این اورژانس تا پایان اردیبهشت 96 به بهره‌برداری برسد.
 
وی با بیان اینكه قرارگاه‌های زیستی، پرتوی، شیمیایی، كالبدی، سایبری، مردم‌محور و اقتصادی زیرمجموعه‌های اداره كل پدافند غیرعامل هستند، اذعان کرد: در تمامی مواردی كه دستگاه‌ها قدرت و توان مقابله و پیشگیری از مشكل و آسیبی را نداشته باشند پدافند غیرعامل ورود پیدا می‌كند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار