کد خبر: ۳۱۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 26 October 2016
به گزارش تابناک یزد، استاندار یزد با اشاره به اینکه مشاغل خرد و خانگی در یزد حمایت می‌شوند، گفت: روند اخذ مجوز سرمایه‌گذاری در یزد تسهیل می‌شود.

 سیدمحمد میرمحمدی در آیین افتتاحیه هشتمین همایش ملی جمعیت‌شناسی، موضوع جمعیت و اشتغال را مباحث اساسی جامعه امروز ایران دانست و اظهار داشت: در شرایط حساسی که ایران در آن قرار دارد، نیازمند افزایش بازارها و توسعه مبادلات با جهان هستیم.

وی عنوان کرد: امروز ما به دلایل مختلف از جمله تحریمها و عدم ارتباط با کشورهای مختلف جهان، با انباشتگی نیروهای تحصیل‌کرده جویای کار روبرو هستیم.

استاندار یزد در ارتباط با عوامل بیکاری در جامعه گفت: یکی از انواع بیکاری که با آن روبرو هستیم، بیکاری اصطحکاکی است، به این معنی که فرد زمینه و آمادگی کار را دارد ولی شغلی که برای وی وجود دارد را دور از شان خود می‌داند.

میرمحمدی  بر ضرورت تغییر فرهنگ کار در جامعه تاکید کرد و گفت: هیچ کاری نیست که در شان انسان نباشد و ما باید دید جامعه را نسبت به مشاغل مختلف و ارزش آنها تغییر دهیم.

وی ورود تکنولوژی و در مقابل آن عدم پیشرفت در زمینه‌های مختلف دیگر را عامل توسعه بیکاری دانست و گفت: زمانی که ما تکنولوژی برای مثال در کشاورزی وارد می‌کنیم و تعداد کارگر این حوزه را کاهش می‌دهیم، باید با توسعه صنعت و دیگر مشاغل، این نیروهای کار را جذب کنیم.

استاندار یزد به افزایش نرخ مشارکت زنان در اشتغال اشاره کرد و گفت: در گذشته بانوان برای اشتغال ورود پیدا نمی‌کردند ولی الان مشارکت زنان افزایش پیدا کرده است و زمانی که تعداد دانشجویان دختر در حال افزایش روز افزون است، باید نوع کار متناسب با جنسیت و تحصیل آنها فراهم شود.

میرمحمدی بی‌ثباتی سیاستهای اقتصادی را یکی از مهمترین عوامل افزایش بیکاری دانست و گفت: زمانی که بازار ملتهب است، سرمایه‌گذار برای ورود و سرمایه‌گذاری ریسک نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی ما نیازمند توسعه بازارهای داخلی و خارجی هستیم نه اینکه با سیاست‌های نادرست اقدام به محدود کردن بازارهای مختلف کنیم.

استاندار یزد یکی از نیازهای توسعه کشور و رفع مشکل بیکاری را ثبات در نرخ ارز دانست و گفت: علاوه بر این موارد، یکی از مهمترین موضوعاتی که در زمینه ایجاد اشتغال باید به آن توجه کرد، بحث استعداد یابی و آموزشهای فنی و کارآفرینی است.

میرمحمدی در ارتباط با وضعیت اشتغال در یزد گفت: در استان یزد قدمهای هرچند جزئی در این زمینه برداشتیم و در زمینه توسعه اشتغالهای خرد و خانگی ورود پیدا کردیم.

وی به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در کشور و یزد اشاره کرد و گفت: گسترش امنیت سرمایه‌گذاری، تسهیل در روند اخذ مجوز سرمایه‌گذاری، جلوگیری از واردات کالاهای مازاد و غیر ضروری، مبارزه جدی با کالاهای قاچاق، تشکیل مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در یزد از جمله فعالیت‌هایی است که برای توسعه استان انجام شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار