نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: بار اصلی توسعه فرهنگی در جامعه بر دوش فعالان فرهنگی است که به‌رغم وجود محدودیت‌های فراوانی در حوزه اعتبارات و امکانات با جدیت در این حوزه در حال کار و تلاش هستند.
کد خبر: ۳۱۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 29 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در نشستی با جمعی از فعالان هیأت‌های مذهبی و جوانان استان هرمزگان اظهار کرد: آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات سطح شهر و استان و ارائه راهکار برای رفع معضلات و دعوت مردم به مسؤولیت پذیری و مطالبه‌گری از جمله اموری است که باید در برنامه‌های فرهنگی به عنوان محور تولیدات مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود: تولید محتوای مناسب با مسائل مختلف روز جامعه و گسترش مکارم اخلاقی در اجتماع برای رسیدن به تؤفیقات بزرگ در عرصه فرهنگی نیازمند به همت مجموعه نیروهای دلسوز انقلاب اسلامی در این سنگر مهم دارد که اعتلای انقلاب اسلامی را یک رسالت ملی برای خود و جامعه بدانند.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: ارتباطات میان فعالان فرهنگی و رسانه‌ای با روحانیت باید روز به روز تقویت شود چرا که حوزه مشترک کاری این دو در کنار رسالت‌های مهم آنان، همسویی هر چه بیشتر را در تولید و تبلیغ مفاهیم اسلامی را طلب می‌کند.
 
آیت‌ الله نعیم‌آبادی با بیان این که باید فرهنگ لج‌بازی را در جامعه به فرهنگ همکاری و همدلی تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: امتی برتر است که به پیرامون خود بی‌تفاوت نباشد و بدترین آفت برای جامعه اسلامی، بی‌تفاوتی و بی‌دردی است که ریشه همه ناپاکی‌ها و مسؤولیت ناپذیری‌ها است.
 
وی همچنین به وضعیت کنونی جامعه غرب اشاره و عنوان کرد: بدلیل انسان‌محور بودن این جوامع بسیاری از ارزش‌های اخلاقی و انسانی نابود شده است و دین به حاشیه رفته و ابتذال و بی‌بند و باری جای همه چیز را گرفته است و تمدن غرب در تلاش برای اشاعه این وضعیت به دیگر کشورها بخصوص کشورهای اسلامی است.
 
امام جمعه بندرعباس گفت: غربی‌ها اعتراف کرده‌اند که نسبی‌گرایی و رها کردن مطلق‌ها نتیجه‌اش به انحراف جوامع غربی انجامیده است اما راهی برای آنها به منظور بازگشت باقی نمانده و تنها گریزگاه خودشان را در به انحطاط کشاندن دیگر ملل جهان می‌بینند.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه به وضعیت آشفته امروز آمریکا اشاره و مناظره میان دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نشان‌دهنده وضعیت واقعی این کشور و تمدن غرب عنوان کرد و اظهار داشت: شنیع‌ترین اعمال جنسی و اخلاقی را به یکدیگر نسبت می‌دهند تا دیگر ذره‌ای عفاف و نجابت در جوامع‌شان باقی نماند.
 
وی تأکید کرد: به هر اندازه که غرب به سوی انحطاط و نابودی پیش می‌رود، جهان اسلام پرفروغ‌تر از هر زمان دیگری شاهد تحولات عمیق و بی‌نظیری است که پیام‌های روشن فراوانی را دارد.
 
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی در راه است و همایشی عظیم از ملت‌های مسلمان مشتاق به اندیشه حسینی در حدفاصل نجف تا کربلا شکل می‌گیرد که به طور کامل خودجوش بوده و بیش از 20 میلیون نفر بدون کوچک‌ترین کمبود و مشکلی در کربلا گردهم می‌آیند تا عظمت اندیشه حسینی را به عالم اثبات و ارادت خود را نسبت به ائمه اطهار (علیهاالسلام) اثبات کنند.
 
وی از همه کسانی که در این مراسم با شکوه حضور دارند و از همه مسؤولان خواست تا مقدمات تردد آسان زائران را فراهم و در این حرکت عظیم نقشی مؤثر ایفا کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار