علی لاریجانی در اصفهان مطرح کرد:
تابناک: مشکل خشکسالی، کمبود بارش و کم‌آبی یک مسئله ملی و مبتلابه بسیاری از استان‌ها از جمله کرمان، یزد، سمنان، قم و غیره است و بر این اساس از اولویت‌های مهم کشور است.
کد خبر: ۳۱۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 29 October 2016
تابناک اصفهان: علی لاریجانی پیش از ظهر شنبه در حاشیه  کنگره ملی ۲۳۰۰ شهید خمینی شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال تدوین برنامه ششم توسعه کشور هستیم که در آن مسایل مهمی مانند رفع مشکلات آبی کشور، استقلال در محصولات استراتژیک کشاورزی، توجه به صادرات و طراحی رابطه درست دانشگاه و تولید توجه داریم.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی فرصتی مغتنم برای شنیدن مشکلات هر استان و بررسی نظرات مدیران شهری است، افزود: استان اصفهان دارای ظرفیت‌های مختلف صنعتی و اقتصادی است اما با مشکلات مهمی مانند  کمبود آب و مسایل محیط زیستی درگیر است که در برنامه ششم توسعه به برخی از این مشکلات از جمله آب توجه ویژه شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای رفع مشکل کم‌آبی در اصفهان گفت: مشکل خشکسالی، کمبود بارش و کم‌آبی یک مسئله ملی و مبتلابه بسیاری از استان‌ها از جمله کرمان، یزد، سمنان، قم و غیره است و بر این اساس از اولویت‌های مهم کشور است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف کمکی در راستای رفع مشکل کم‌آبی کشور تصریح کرد: تغییر روش‌های کشت و استفاده از آبیاری تحت‌فشار در برنامه ششم مورد توجه است و بودجه‌ای نیز به این امر اختصاص یافته است.

لاریجانی با بیان اینکه به سرمایه‌گذاری سالیانه ۴ الی ۵ هزار میلیارد تومانی  برای انتقال، شیرین کردن آب، ایجاد کشت‌های هدایت‌شده و دیگر روش‌های کنترل کننده نیازمند هستیم، گفت: در ارتباط با رفع مشکلات آبی کشور به زودی سند آب تدوین می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار