سه زن و ٩مرد که از گردانندگان شبکه بزرگ جعل اسناد و مدارک در مشهد بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴ 07 May 2015
دو جاعل حرفه‌ای به نام‌های محمد و مجید از سال١٣٨٢‌ نقشه جعل اسناد و مدارک هویتی و جعل اسکناس را در مشهد طراحی کردند و برای اجرای آن شبکه بزرگی را تشکیل دادند. این دو متهم سابقه‌دار سه‌زن و هفت‌جاعل حرفه‌ای را برای عملی‌کردن نیت مجرمانه خود به کار گرفتند؛ اما پلیس مشهد با شناسایی اعضای این شبکه، عملیات دستگیری متهمان را از اول مردادماه سال گذشته آغاز کرد.

مرحله اول: غافل‌گیری در خرمشهر
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی در این‌باره گفت: روز یکم مرداد‌ماه‌١٣٩٣ ماموران مرکز عملیات ویژه پلیس مشهد، مخفیگاه اعضای باند را در بولوار خرمشهر مشهد شناسایی و با هماهنگی مقام‌قضایی محل مدنظر را پاک‌سازی کردند.
سرتیپ بهمن امیری‌مقدم افزود: در این اقدام غافل‌گیرانه پلیس، پنج مرد جوان و دو زن که از اعضای شبکه جعل اسکناس و تراول چک بودند، دستگیر شدند. در بازرسی از محل، ٤٥قطعه تراول چک پنجاه‌هزار‌تومانی، ٢٣قطعه چک،٦١قطعه اسکناس ده‌هزار‌تومانی و ١٣قطعه اسکناس دوهزارتومانی به‌‌همراه مقادیر زیادی مدارک و اسناد دولتی و مهر جعلی یکی از دفترخانه‌های اسناد رسمی مشهد کشف شد.
مرحله دوم:‌ ١٠میلیون تومان رشوه
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی ادامه داد: در مرحله دوم این عملیات که چند ماه به طول انجامید، مخفیگاه یکی از گردانندگان شبکه جعل اسناد و مدارک به نام مجید، شناسایی شد و متهم پس از چند شبانه‌روز تعقیب و مراقبت‌های پوششی در‌حالی‌که با هویت و اسناد و مدارک جعلی، آگهی فروش چک آزاد برای ضمانت تسهیلات بانکی در روزنامه‌های کثیرالانتشار سفارش داده بود، دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاه متهم، مقادیری مواد‌مخدر، یک قبضه چاقو، دو دسته چک جعلی و سیزده قطعه کارت عابربانک کشف شد. این متهم پیشنهاد ده‌میلیون تومان رشوه به ماموران داد که مراتب در پرونده او صورت‌جلسه شد.
مرحله سوم: ١٧عدد دسته‌چک جعلی
وی خاطرنشان کرد: در مرحله سوم این عملیات یکی دیگر از اعضای شبکه سرقت نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او دو قطعه چک جعلی، هفده عدد دسته‌چک و شش قطعه کارت ملی جعلی کشف شد.
مرحله نهایی: دستگیری سرشبکه باند
امیری‌مقدم گفت: در مرحله نهایی این عملیات، ماموران مرکز عملیات ویژه پلیس مشهد مخفیگاه سردسته دیگر شبکه جعل اسناد و مدارک را که محمد نام دارد، با هماهنگی مقام قضایی پاک‌سازی کردند. در این عملیات نیز مقادیر زیادی اسناد و مدارک جعلی، اوراق هویتی و مهر و سربرگ‌های جعلی اداره‌های دولتی و نظامی و انتظامی کشف شد. پلیس دراین مرحله از عملیات، متهم مدنظر و یک زن و یک مرد را از دیگر اعضای جعل اسناد و مدارک، دستگیر کرد.
وی گفت: تحقیقات پرونده به دستور مقام قضایی برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار