مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از ایجاد سه شهرک برای جابجایی روستاهای در معرض خطر حوادث طبیعی «لندی، سرتنگ محمودی و دره مولا» در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 31 October 2016

به گزارش تابناک شهرکرد، سهراب رئیسی اظهار کرد: شهرک حوادثی لندی از توابع بخش میانکوه شهرستان اردل در 9 هکتار مساحت و با 45 درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است.

وی با بیان اینکه در این شهرک حوادثی 147 خانوار روستایی جابجا خواهند شد، ادامه داد: احداث این شهرک با 7.5 میلیارد ریال اعتبار اجرایی می شود.

رئیسی تصریح کرد: شهرک حوادثی سرتنگ محمودی از توابع بخش ناغان در شهرستان کیار نیز در 14 هکتار مساحت و با 25 درصد پیشرفت فیزیکی درحال ساخت است.

به گفته وی، برای اجرای این شهرک پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه و 117 خانوار در آن ساکن می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شهرک حوادثی دره مولا از توابع بخش بازفت در 2.5 هکتار مساحت و با 90 درصد پیشرفت فیزیکی درحال احداث است که برای اجرای این شهرک نیز چهار میلیارد ریال اعتبار هزینه و 40 خانوار در آن اسکان می یابند.

رئیسی تصریح کرد: آماده سازی، مسطح سازی معابر و خیابان سازی و اجرای زیرسازی این شهرک ها از محل اعتبارات 10 و 12 مدیریت بحران تامین می شود.

به گفته وی، از ابتدای تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون 85 روستای در معرض خطر در طرح جابجایی قرار گرفته و 55 شهرک حوادثی نیز با 22 میلیارد و 320 میلیون ریال احداث شده است.

36 روستا در چهارمحال و بختیاری با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان در معرض خطر حوادث طبیعی از جمله خطر رانش زمین، سیل و زلزله قرار دارد.

براساس آخرین اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن در سال 93 از جمعیت حدود یک میلیون نفری چهارمحال و بختیاری 380 هزار نفر در 748 روستای استان سکونت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار