معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت: رانندگان و مالکان وسایل باری حمل و نقل سبک باید برای دریافت کارت هوشمند رانندگی به انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان ترابری استان مراجعه و نسبت به دریافت کارت هوشمند رانندگی اقدام نمایند.
کد خبر: ۳۲۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 31 October 2016
به گزارش تابناک قم، حمید سالاری با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظورساماندهی ناوگان وانت بار وایجاد انتظام در نحوه بهره برداری و آمد و شد وانت بارها در جاده های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی جاده ای کشورمالکین وانت بارها موظب به دریافت کارت هوشمند رانندگی شدند.

وی گفت: به استناد ماده هفت قانون تغییر نام وزارت راه و تبصره 1 ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و براساس قانون الزام شرکت ها و موسسات ترابری جاده ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه و قانون تجارت الکترونیکی، دستورالعمل ساماندهی آمد و شد وانت بارها در راه های برون شهری از اول آبان ماه به اجرا گذاشته شده است.

وی افزود: شرایط فعالیت رانندگان حمل ونقل کالای سبک برون شهری یا همان وانت بارها که اقدام به حمل کالا به بیرون از شهر می نمایند باید مطابق دستورالعمل صدور، تمدید وتعویض فعالیت رانندگان حمل ونقل برون شهری و روستایی باشد.

سالاری، صدور کارت هوشمند رانندگی جهت مالکان وانت بارهای مذکور را منوط به احراز شرایط اعلامی از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرد وعنوان داشت: دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی، گذراندن دوره های آموزشی عمومی حمل و نقل کالای سبک، دارا بودن حداقل 23و حداکثر55 سال می باشد.

وی اضافه کرد: سال ساخت تولید وسیله نقلیه وانت بار نیز نباید بیشتر از 15 سال باشد و داشتن گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر و بیمه نامه شخص ثالث نیز از جمله شرایط وانت بارها در این طرح است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار