سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا ارز:
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا ارز با اشاره به اینکه اهمیت مرزبانی اقتصادی کمتر از مرزبانی امنیتی و انتظامی نیست، گفت: سال گذشته حدود 10 درصد کالای قاچاق کشف شد که در نیمه نخست امسال این رقم به 25 درصد افزایش رسیده است.
کد خبر: ۳۲۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 01 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،قاسم خورشیدی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را دغدغه‌ مهم مسؤولان و مردم توصیف کرد و اظهار داشت: قاچاقچیان کالا برای کسب منافع اندک منافع کثیری از جامعه را از بین می‌برند.

وی با بیان اینکه باید به حقوق خود قانع بود و به حریم و حقوق دیگران تجاوز نکرد، ادامه داد: قاچاق کالا موجب از بین رفتن مشاغل مولد و به تعطیلی کشاندن کارخانه‌ها می‌شود و در نهایت ضرر آن متوجه مردم می‌شود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا ارز مسئله قاچاق کالا را یکی از عمده‌ترین موانع در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: سیاست‌گذاران اقتصادی کشور قصد دارند به سمت اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا پیش روند که قاچاق کالا و ارز به این مسئله آسیب جدی وارد کرده است.

*ورود 15 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور

این مسؤول به کاهش چشمگیر قاچاق کالا در کشور اشاره و بیان کرد: میزان حجم قاچاق کالا از عدد 25 میلیارد دلار در سال 92 به 15.5 میلیارد دلار در سال گذشته رسیده است و روند مبارزه با قاچاق کالا همچنان ادامه دارد.

خورشیدی از کشف 7 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد و افزود: این رقم در سطح عرضه حدود 70 میلیارد تومان است و نزدیک به 15 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد شده و توسط واحدهای صنفی و عرضه که اغلب فاقد پروانه کسب هستند، توزیع و فروخته می‌شود.ر نیمه نخست امسال به 25 درصد افزایش یافت.

*ضرورت برخورد کاملا اقتصادی با قاچاق کالا و ارز

وی با بیان اینکه با قاچاق کالا و ارز باید برخوردی کاملا اقتصادی داشت، تصریح کرد: سال گذشته حدود 10 درصد کالای قاچاق کشف شد که در نیمه نخست امسال این رقم به 25 درصد افزایش رسید، لذا مشکلات اقتصادی کشور باید به‌طور ریشه‌ای حل و فصل شود و واحد صنفی در تبعیت از قانون نباید جنس قاچاق را عرضه کند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا ارز یادآور شد: در برنامه جامعه مبارزه با قاچاق کالا ارتقای سطح کیفی و بهره‌وری از کالا در دستور کار است، باید کالای داخلی از لحاظ کیفیت و قیمت قابل رقابت با کالای مشابه قاچاق باشد.

وی با بیان اینکه در صنایع کشاورزی و غذایی رغبت استفاده از کالای ایرانی بیشتر است، خاطرنشان کرد: در مصنوعات صنعتی مردم بیشتر به سمت خرید کالای قاچاق می‌روند چرا که در این زمینه تولید داخل به کیفیت مطلوبی که مورد رضایت مردم باشد هنوز فاصله دارد.

خورشیدی به مرزی بودن استان کرمانشاه و در معرض تهدید ورود کالای قاچاق اشاره کرد و متذکر شد: اهمیت مرزبانی اقتصادی امروزه کمتر از مرزبانی امنیتی و انتظامی نیست و آحاد مردم همان مرزبانان اقتصادی هستند که با اجتناب از خرید کالا می‌توانند به اقتصاد ملی و خانواده کمک شایانی کنند.

این مسؤول مبارزه با قاچاق را یک امر مردمی توصیف کرد و اظهار داشت: مردم با نخریدن کالای قاچاق از ورود آن به داخل کشور جلوگیری می‌کنند و به یک اقتصاد پاک و سالم را در کشور به وجود می‌آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار