دبیر مؤسسه آموزشی رزمندگان استان اردبیل گفت: طرح دوره تربیت سفیران اربعین در سطح استان عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۳۲۲۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 02 November 2016

مهدی جدی اظهار کرد: ما در کنار زائرانی که به کربلای معلی برای زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) اعزام می‌شوند سفیرانی را نیز در قالب سفیران اربعین برای تبیین و تشریح جایگاه و عظمت انقلاب اسلامی در عصر معاصر تربیت کرده و اعزام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: پیش نیاز این امر برای ارتباط‌گیری بهتر مسلط شدن این سفیران به زبان عربی با لهجه عراقی است که دوره آموزشی در قالب مکالمه زبان عربی با لهجه عراقی پیش‌بینی شده تا بتوانیم مطالب و موضوعات اساسی را انتقال داده و در تبیین و تشریح آن تلاش کنیم.

دبیر مؤسسه آموزشی رزمندگان مجموعه فرهنگی هیأت رزمندگان استان با بیان اینکه باید با بهره‌گیری از تئوری‌های مناسب در انتقال مفاهیم اصلی در باب تمدن نوین اسلامی تلاش و جدیت واقعی را انجام دهیم، گفت: با توجه به تعطیلی حج با کارشکنی آل‌سعود، کنگره اربعین فرصت مناسبی است تا برای بیش از 20 میلیون زائر حسینی اهداف و آرمان‌هایی که مقام معظم رهبری در باب تمدن نوین اسلام مطرح کردند، به خوبی تبیین کنیم.

جدی بیان کرد: در این موضوع دو مسأله اولی مربوط به وحدت به ویژه وحدت شیعه و سنی و دومین موضوع نیز مسأله ظهور و انتظار امام عصر(عج) است که سعی بر این است تا با ارتباط‌گیری مناسب با علما و بزرگان جهان اسلام بتوان در انتقال پیام شایسته عمل کرد.

وی با بیان اینکه ما بیشتر بر ارتباط‌گیری رفتاری معتقدیم، اضافه کرد: امیدواریم با این ارتباط‌گیری رفتاری بتوانیم انتقال‌دهنده بسیاری از پیام‌ها و موضوعات حقیقی باشیم.

تبیین فرهنگ کشورهای اسلامی با محوریت ارزش‌های دینی

دبیر مؤسسه آموزشی رزمندگان مجموعه فرهنگی هیأت رزمندگان استان اردبیل به ضرورت شبکه‌سازی جوانان جهان اسلام با محوریت اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که در این راستا بسیار مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد شبکه‌سازی جوانان جهان اسلام با محوریت اربعین حسینی و از طریق شبکه‌های مجازی است که می‌توان بسیاری از موضوعات و مسائل را در قالب آن تبیین و تشریح کرد.

جدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به شدت به شکل‌گیری این شبکه فعال در قالب برقراری ارتباط دو سویه و تبادل نظرات و پیشنهادات با آشنایی بیشتر با زبان‌های بین‌المللی نیاز داریم به طوری که بحث آشنایی با فرهنگ کشورهای اسلامی با محوریت ارزش‌های دینی بسیاری ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: ما به راحتی می‌توانیم از این طریق و با ارتباط‌گیری بهتر مسائل و موضوعات را به سمتی حرکت دهیم تا بتوان بیشتر و بهتر در این راستا اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صحیح و درستی را انجام داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار