نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: ما با نصب دکل‌های مخابراتی به دلیل آنکه سلامت مردم را به خطر می‌اندازد مخالف هستیم و چندان رغبتی به صدور مجوز برای نصب دکل‌های جدید نداریم.
کد خبر: ۳۲۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵ 02 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، لیلا تقوی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل و به دنبال پیشنهاد دو اپراتور تلفن همراه برای نصب دکل‌های جدید مخابراتی در فضای سبز اردبیل اظهار کرد: ما با توجه به اینکه سالانه رقم ناچیزی را از بابت اجاره نصب این دکل آن هم در فضای سبز می‌گیریم صرف نمی‌کند که به خاطر این رقم کم زندگی مردم به خطر افتاده و یا آنها همواره در دغدغه ضرر و زیان ناشی از تشعشعات امواج مخابراتی و رادیویی باشند.

وی با بیان اینکه بنده از استان‌های مختلف این موضوع را جویا شدم که نصب دکل‌های مخابراتی چه عوارضی را به همراه داشته به طوری که اکثر آنها اعلام کردند، این دکل‌ها برای سلامتی مردم مضر است، گفت: ما با نصب دکل‌های مخابراتی به دلیل آنکه سلامت مردم را به خطر می‌اندازد مخالف هستیم و چندان رغبتی به صدور مجوز برای نصب دکل‌های جدید نداریم.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: ما نباید با دست خودمان برای سلامتی مردم خطر و یا خدشه‌ای را درست کنیم در حالی که اگر مسؤولان امر خودشان مسئولیت کار و عوارض آن را عهده‌دار می‌شوند آن هم خارج از فضای سبز می‌توانند در این زمینه اقدام قانونی انجام دهند.

وی یادآور شد: باید این نامه به کمیسیون تخصصی برگردد تا ما با دعوت از مسؤولان امر و بررسی همه جانبه این موضوع آن را مورد توجه قرار دهیم چرا که سلامتی مردم برای ما از هر چیزی مهمتر است.

مخابرات هزینه‌های تغییر کاربری را پرداخت کند

عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه ادامه داد: ما با اصل موضوع مخالفتی نداریم ولی اگر شرکت‌های مخابراتی هزینه تغییر کاربری را به مانند سایر افراد به شهرداری پرداخت کنند می‌توان در این زمینه تصمیم‌گیری کرد.

حسین افسانه بیان کرد: همان طوری که ما در برابر دیگران در تغییر کاربری فضای سبز حساس هستیم در این موضوع نیز حساسیت واقعی داریم تا مبادا فضای سبز ما لطمه‌ای ببیند.

ولی نعمتی دیگر عضو شورای شهر اردبیل گفت: بنده مضرات نصب چنین دکل‌هایی را از طریق رسانه‌ها مطالعه کردم ولی در عین حال با توجه به اینکه نصب این دکل‌ها از ملزومات توسعه ارتباطات تلفن همراه است باید با در نظر گرفتن جوانب امر در این موضوع تصمیم‌گیری کرده و اجازه ندهیم برخی از عوارض مردم را نگران کند.

رحیم آقازاده دیگر عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه ما به چنین طرح‌های توسعه‌ای نیاز داریم و باید با دید مثبت به نصب این دکل‌ها نظری مساعد داشته باشیم، گفت: هر چند برای سلامتی مردم ارزش قائل هستیم اما از طرفی باید در واگذاری فضای سبز و نگرانی برای سلامتی مردم روی این موضوع حساس باشیم.

شهردار اردبیل نیز در این جلسه یادآور شد: توسعه خدمات ارتباطی مردم بسیار مهم است و در کنار شبکه توسعه خدمات باید  هزینه‌هایی که دو اپراتور تلفن همراه به شهرداری پرداخت می‌کند باید مطابق عوارض مصوب و مسیر قانونی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار