جهانگیری در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی نفت:
معاون اول رییس جمهور گفت: دولت تدبیر و امید مصمم است با رعایت خطوط قرمز و حقوق حقه ملت٬ گفت‌وگوهای خود را با کشورهای ۱+۵ ادامه دهد.
کد خبر: ۳۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 08 May 2015
به گزارش تابناک یزد، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه ولت تدبیر و امید با مسائل جدی که ناشی از تحریم ظالمانه علیه ایران وضع کرده بود، توانست با مدیریت و سیاست‌های کار‌شناسی به آن‌ها غلبه کند، گفت: این نمایشگاه چشم‌انداز گسترده‌ای برای تغییرات بنیادی است که از ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید شکل گرفته و اینک با بهره‌گیری از ظرفیت‌های پویای ملی و تعاملات جهانی در مسیر رسیدن به شکوفایی است.

وی گفت: صیانت از منابع نفت و گاز با اولویت بهره‌برداری و توسعه از میدان‌های مشترک نفت و گاز، پرهیز از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده از طریق انتخاب مشتریان راهبردی و ایجاد تنوع در روش‌های فروش، مدیریت انرژی و توسعه تولید کالاهای دارای بازدهی بهینه و تکیه بر توان داخلی و محصولات ساخت داخل به جای کالاهای مشابه خارجی از جمله مبانی اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

جهانگیری اظهار داشت: صنعت نفت با بهره‌گیری از این اصول همچنین مولفه‌های دیپلماسی انرژی و تامین امنیت انرژی جهان به بهترین شیوه‌های ممکن بکوشد و همکاری‌های کشور‌ها و شرکت‌های بزرگ صاحب تکنولوژی و نهادهای بین‌المللی سیرمایه‌گذار جلب کند.

وی با بیان اینکه توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز و میدان‌های جدید با بهره‌مندی از مشارکت فنی و مالی شرکت‌های بزرگ و معتبر داخلی و بین‌المللی بحث اقتصاد مقاومتی و صنعت نفت است، خاطرنشان کرد: تولید ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز با بهره‌برداری از میدان‌های غرب کارون و در کنار آن بهره‌مندی از فناوری‌های مدرن روز برای افزایش بازیافت نفت و نوسازی تأسیسات میدان‌های در دست بهره‌برداری می‌تواند زمینه تعاملات بیشتر بین‌المللی در تأمین انرژی مورد نیاز جهان باشد.

معاون اول رئیس جمهور افزود‌: ایران مصمم است در زمان کوتاه پس از امضای تواهم‌نامه هسته‌ای ظرفیت تولید نفت خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به میزان قبل از تحریم‌ها برساند، تا جایگاه خود را در بازارهای جهانی بازپس گیرد.

وی ادامه داد: با شتابی که صنعت نفت در دولت تدبیر و امید و به رغم تمام تحریم‌های بین‌المللی امسال دارد، یک آرمان دیگر این صنعت محقق می‌شود به طوری که با راه‌اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس ایران علاوه بر اینکه در تولید بنزین خودکفا می‌شود، بلکه امکان صادرات بنزین به بازارهای دیگر را برای نخستین بار پیدا خواهد کرد.

وی گفت: پس از ارائه مدل قراردادهای نفتی جدید که برمبنای واقعیت‌های بازار به شدت رقابتی و در جهان امروز تدوین شده است، سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز ایران چنان جذاب شود که صنعت نفت کشور در مدت کوتاهی بتواند سرمایه خارجی مورد نیاز را جذب کند و در مقابل تجربه‌های به دست آمده صنعت نفت را که از اجرای پروژه‌ها در شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها کسب شده، در اختیار شرکای راهبردی خود قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار