صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان؛
تابناک: صادق خرازی نتایج انتخابات سال آینده را غیر قابل پیش بینی خواند و مردم ایران مردم هوشمندی دانست که نمی شود سر آن ها کلاه گذاشت که با قاشق خالی نمی توان دهن آن ها را شیرین کرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر گرانی بیداد می کند و مردم مشکلات معیشتی بسیاری دارند، در صورتی که دولت روحانی بتواند به این مشکلات غلبه کند رای خواهد آورد.
کد خبر: ۳۲۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ 04 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در نشست مطبوعاتی به مقوله ژنرال زدایی اشاره کرد و گفت: جوانان سرمایه های ملی مردم ایران هستند که در هنگام جنگ پیشقراول می شوند می شوند و در هنگام انجام کارها و امور نیز میدان دار هستند اما در بحث تقسیم قدرت حضور جوانان نادیدده گرفته می شود و پای پیران به عرصه باز می شود در حالی که برای سیاست باید از تجربه پیران و نیروی جوانان استفاده کرد.

خرازی با انتقاد شدید از تکیه دولت ها به پول نفت عامل بدبختی ملت ایران را حضور داشتن پول نفت در جیب دولت ها دانست که باعث شده است دولت ها به مردم احساس نیاز نکنند و بیان کرد: ما در جهانی زندگی می کنیم که مبتنی به نفت نیست بلکه بر اساس تحولات الکترونیک و انفورماتیک که پر مخاطره است در حال گذر است و متاسفانه نتیجه ملی شدن صنعت نفت این بود که از استعمار خارج شد و به دست استبداد افتاد که این امر باعث شده است دولت نیازمند مردم نباشد و از پاسخگویی نشانه خالی کند.

وی ادامه داد: آرمان حزب ندای ایرانیان آرمانی مشخص است و به تشکیل دولتی مبتنی به رای مردم که پاسخگو باشد فکر می کند.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه در انتخابات شوراهای شهر با قدرت حضور خواهیم داشت و در حال رایزنی برای شناخت نفرات مستعد هستیم تاکید کرد: به دیگر احزاب و گروه ها می گوییم با هم همفکر باشیم و انتخاب شورا ها را با شعار های آرمانی خود هدایت کنیم و قطعا اگر فردی از حزب و تشکل اصلاح طلب دیگری دارای توانایی باشد مورد حمایت ما خواهد بود.

خرازی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با اشاره به اینکه در کنار همفکران و همسنگران اصلاح طلب خود خواهیم بود تصریح کرد: با توجه به موقعیتی که رئیس دولت اصلاحات دارد تکلیف ما مشخص خواهد بود اما در حال حاضر علیرغم انتقاداتی که به دولت روحانی داریم نمی توانیم به طور مشخص بگوییم در انتخابات از چه کسی حمایت می کنیم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با تاکید بر این نکته که اشتباهات گذشته خود را تکرار نمی کنیم افزود: دولت مطلوب و آرمانی نداریم و ما نیز انتقادات خود را به دولت روحانی داریم اما طوری بیان نمی کنیم که دشمن شاد کن شویم به هر حال چاره ای جز در نظر گرفتن اولویت ها و منافع ملی نداریم. کار ما مشخص است و حضوری قدرتمندانه در انتخابات پیش رو خواهیم داشت و موانعی نیز در مسیر دولت فعلی برای موفقیت در انتخابات آینده نمی بینم.

این کنشگر سیاسی نتایج انتخابات سال آینده را غیر قابل پیش بینی خواند و مردم ایران مردم هوشمندی دانست که نمی شود سر آن ها کلاه گذاشت که با قاشق خالی نمی توان دهن آن ها را شیرین کرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر گرانی بیداد می کند و مردم مشکلات معیشتی بسیاری دارند، در صورتی که دولت روحانی بتواند به این مشکلات غلبه کند رای خواهد آورد.

در این جلسه خبرنگار تابناک مرکزی با طرح این سوال که علیرغم وجود مصوبه شواری عالی امنیت ملی در خصوص حصر افراد چرا باز عده ای از اصلاح طلب ها بر خلاف قوانین و مقررات اظهار نظر می کنند خرازی را مورد پرسش قرار داد و وی پاسخ داد: اعتقاد به نظام و اصل ولایت فقیه بعد از خطبه  های نماز جمعه مقام معظم رهبری که ایشان تاکید کردند تظاهرات خیابانی جمع شود باید ظهور و بروز پیدا می کرد و من بعد از نماز جمعه به طور کامل خود را کنار کشیدم و تمکین کردم هر چند به مذاق بسیاری از اصلاح طلب ها خوش نیامد.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم تمام تظاهرات قبل از نماز جمعه قانونی بود اما تظاهرات بعد از آن دیگر معنا و مفهومی پیدا نمی کرد و متاسفانه دوستان ما دچار اشتباهاتی شدند که منجر به اتفاق حصر شد هر چند اعتقاد دارم حصر زیبنده نظام نیست و آنچه که رخ داد حاصل اشتباهات هر دو طرف ماجرا بود اما به عنوان یک تحلیل گر مسائل خاورمیانه باید بیان کنم اگر حاکمیت به موضوع ورود نمی کرد امروز حوادثی به مراتب بدتر از آنچه در سوریه در حال وقوع است بر سر ایران می آمد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با اشاره به اینکه در انتخابات سال 1384  که افراد توسط افراد اصلاح طلب برگزار شد شکست خوردیم اظهار کرد: شکست در انتخابات سال 84 در نتیجه عناصر و عواملی بود که در رفتار ما وجود داشت.

خرازی ادامه داد: شکست نه ماهیت خارجی داشت و نه ماهیت خاص، آنچه که باعث شکست ما در سال 84 شد رفتار هایی بود که در آن عدم درک واقعیت های جامعه، مشکلات مردم، توجه به خواست و نیاز های مردم و شناخت دقیق مشکلات در جامعه بود که زمینه شکست را فراهم کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
اینم فیلم جدیداصلاح طلبان متقلب است.برو اقا.فریب مردم کافیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار