استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید تمام تلاش‌ها را برای تغییر نگاه جهانیان به سیستان و بلوچستان انجام داد.
کد خبر: ۳۲۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 06 November 2016

علی اوسط هاشمی اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان طی سه سال اخیر توانسته یک جهش اقتصادی و فرهنگی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما آینده بسیار روشنی در پیشرو داریم عنوان کرد: باید با استفاده از ظرفیتهای ایجاد شده به مرحلهای برسیم که سهم استان در تکامل بخشیدن توسعه، وسعت خود را به منصه ظهور برساند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: باید بازنگری جدی در سهم صنعت شود و متقاضیان نباید دغدغه داشته باشند، زیرا کارائی صنعت در این استان از کشاورزی بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: آثار نگاه دولت به استان پوشیده و پنهان از دید مردم نیست و با فرو ریختن دیوار بی اعتمادی تا حدود زیادی روابط به سمت دوستی و مهر سوق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: می توانیم با اطمینان بگوییم که امروز دیگر فضای امنیتی در استان حاکم نیست بلکه فضای همدلی و همبستگی بین مردم و تعامل و ارتباط نزدیک بین بزرگان اقوام و مذاهب مختلف وجود دارد.

هاشمی بیان کرد: در اوج ناامنی حاکم بر کشورهای منطقه ، امنیت پایدار، آرامش و فضای توسعه در استان حکایت از این دارد که سرمایه انسانی در مسیر توسعه بخصوص در رفتارها منطبق بر ارزش انسانی به یکدیگر و استفاده از انباشت این نگاه های قشنگ توانسته رفاه و زیست مناسب مردمی را رقم بزند.

وی تصریح کرد: خشکسالی های چندین ساله سبب شده دسترسی مردم استان در برخی نقاط به منابع آب آشامیدنی با دشواری مواجه باشد به طوریکه هم اکنون تامین آب آشامیدنی بیش از 1050 تا 1060 روستای استان به روش سقایی انجام می شود.

هاشمی با اشاره به سوء مدیریت در عدم بهره وری از منابع آبی پایین دست سدها، توجه وزارت نیرو به استان را مورد هدف قرار داد و در عین حال افزود: هر چند تلاش هایی انجام شده و از کمبود منابع اعتباری و عوارض شکننده تحریم ها مطلع هستیم اما انتظار می رود که در بدترین شرایط آبی استان توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی پیرو همین موضوع اضافه کرد: بخش زیادی از روان آبها در نقاط مرزی مشترک با همسایگان بویژه به پاکستان منتقل می شود که در این خصوص باید طرح جامع مدیریت روان آب های مرزی تهیه شود.

هاشمی همچنین در ادامه به توسعه بندر چابهار نیز اشاره کرد و افزود: مسئولان کشوری علاقه زیادی به توسعه بندر چابهار دارند و همین امر سبب شده تا در شرایط بد تحریم‌ها بندر چابهار به جایگاه فعلی برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان چابهار را پشتوانه چند استان و نقطه اتکای چند کشور بدون ساحل عنوان کرد و گفت: کشورهای آسیای میانه تمایل زیادی برای استفاده از بندر چابهار دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار