کد خبر: ۳۲۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 06 November 2016
به گزارش تابناک یزد، رئیس شورای شهر یزد با اشاره به اینکه حضور متکدیان در یزد مناسب نیست، گفت: طرح ساماندهی متکدیان در یزد با سرعت اجرایی شود.

حجت الاسلام شیخ عباس زارع در نشست علنی شورای شهر یزد اظهار داشت: مردمان و شهر یزد از دیرباز به سه خصلت قنات، قنوت و قناعت مشهور بوده‌اند.

وی این سه خصلت مردم یزد را نشان از سخت‌کوشی و تقوای آنها دانست و خاطرنشان کرد: الان متاسفانه زمانی که فردی از خارج استان به شهر یزد سفر می‌کند شاهد حضور متکدیانی است که اصلا با خصلت‌های اصلی مردم یزد هم‌خوانی ندارد.

رئیس شورای شهر یزد ادامه داد: هر فردی که این متکدیان را می‌بیند گمان می‌کند که بومی یزدند در حالی که بالغ بر 99 درصد متکدیان حاضر در یزد غیر بومی هستند.

زارع ادامه داد: حضور این افراد در چهارراه‌ها و خیابانها و تکدی‌گری از مردم، برای حیثیت و آبروی یزد اصلا مناسب نیست و باید در راستای جمع‌آوری آنها از سطح شهر یزد اقدام شود.

وی به طرح بازسازی میدان بعثت یزد اشاره کرد و گفت: این طرح به دلیل تاریخی بودن و نقشی که در جذب گردشگر دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در سریعترین زمان ممکن به پایان برسد.

رئیس شورای شهر یزد با تاکید بر اهمیت توجه به شان افراد در نام‌گذاری معابر، گفت: اینکه ما یک کوچه یا بن بست را به نام شهدای یک مجموعه قراردهیم در شان نیست و باید سعی شود نام‌گذاری‌ها بر اساس شانیت‌ها انجام شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار