کد خبر: ۳۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 08 May 2015
پیکر صادق آئینه‌وند، رییس پژوهشگاه علوم انسانی و چهره ماندگار تاریخ و استاد تاریخ اسلام دانشگاه، روز یکشنبه 20 اردیبهشت تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

هادی حیدری - هنرمند کاریکاتوریست و داماد مرحوم آئینه‌وند، در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: مراسم تشیع پیکر این استاد فقید ساعت 9:30 صبح یکشنبه 20 اردیبهشت از دانشگاه تربیت‌ مدرس به سمت بهشت‌ زهرا (س) برگزار می‌شود.

به گفته‌ او، پیکر مرحوم دکتر صادق آئینه‌وند در قطعه‌ نام‌آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

حیدری همچنین از برگزاری مراسم ترحیم این چهره‌ برجسته تاریخ در روز دوشنبه 21 اردیبهشت از ساعت 16 تا 17:30 در مسجدجامع شهرک غرب خبر داد و گفت: این مراسم از طرف خانواده، دوستان و شاگردان ایشان برگزار می‌شود.

او افزود: قرار است دانشگاه تربیت‌ مدرس نیز مجلس ترحیمی برای این استاد تاریخ اسلام دانشگاه تربیت مدرس برگزار کند، که زمان آن به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرحوم دکتر صادق آئینه‌وند برای سومین‌بار متوالی از ابتدای امسال به دلیل ابتلا به بیماری نارسایی خونی به بیمارستان منتقل شده بود و در بیمارستان لاله تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار داشت.

او دانش‌آموخته دکترای تاریخ اسلام از دانشگاه القدیس یوسف لبنان، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود. از او حدود 100 مقاله و ۳۳ ترجمه و تالیف به یادگار مانده است.

آیینه‌وند در ۱۶ دی ۱۳۹۲، چند ماه پس از آغاز کار دولت حسن روحانی، طی حکمی به عنوان رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منصوب شده بود.

دکتر آئینه‌وند همچنین به عنوان عضو هیئت علمی نمونه کشوری، چهره فرهیخته استان همدان و چهره ماندگار در سال ۱۳۸۵ انتخاب شده بود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار