کد خبر: ۳۲۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 09 November 2016
به گزارش تابناک یزد،تیم‌های ورزشی  استان در اولین یادواره فرهنگی ورزشی سردار شهید حسین همدانی، در رشته‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، کشتی، تکواندو، کاراته، فوتسال و والیبال شرکت کردند. در این یادواره که در قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) در شهر مشهد به‌مدت 2 روز برگزار شد، تیم والیبال استان به مقام قهرمانی دست یافت و تکواندوکاران یزدی در رشته‌های تکواندو در وزن 65- مقام اول و در وزن 75+ کیلوگرم مقام دوم را از آن خود کردند و در رشته کاراته نیز در وزن 65+ مقام دوم این رقابت‌ها از آن ورزشکاران یزدی شد.
سرپرست کاروان استان و سرپرست مربی رشته پهلوانی و زورخانه‌ای در خصوص برگزاری این رقابت‌ها به همشهری گفت: این رقابت‌ها که در اولین یادواره فرهنگی ورزشی سردار شهید حسین همدانی برگزار شد در قرارگاه مرکزی امام حسین به میزبانی شهر مشهد به مدت دو روز انجام شد و استان توانست عناوین خوبی را درآن بۀ دست آورد.
«محمد هاشم روغنی» افزود: توانستیم در دو رشته والیبال و پهلوانی و زورخانه‌ای مقام اول را به‌دست آوریم که برای شروع این رقابت‌ها که در 4‌منطقه در کل کشور برگزار می‌شد آغاز خوبی بود. وی گفت: در رشته زورخانه‌ای و پهلوانی «الیاس کریمی» توانست در رشته سنگ که بین 10 نفر از سنگ‌کاران قدر کشور صورت می‌گرفت با ثبت رکورد 147 جفت سنگ، علاوه‌بر کسب مقام اول این دوره از رقابت‎‌ها رکورد کشوری را نیز جابه‌جا کند.
وی افزود:رشته سنگ در ورزش پهلوانی از سنگین‌ترین رشته‌ها است و ورزشکاران با توجه به سنگینی این رشته در وزن 70‌کیلوگرم استقبال زیادی نمی‌کنند، اما در این رقابت‌ها 12 ورزشکار از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، سمنان، تهران و یزد حضور داشتند که ورزشکار یزدی توانست در بین ورزشکاران قدر کشور مقام قهرمانی را از آن خود‌کند. سرپرست مربی رشته پهلوانی و زورخانه‌ای استان گفت: سطح مسابقات با توجه به اولین دوره برگزاری آن بسیار حرفه‌ای و بالا بود. علی روغنی افزود: رکورد قبلی 117 کیلوگرم بود که الیاس کریمی با جفت سنگ 70 کیلویی به رکورد 147 دست یافت و رکورد کشوری را به نام خود ثبت کرد. وی تصریح کرد: کریمی از پهلوانی ‌کاران قهرمان کشور و نماینده شهرستان بافق است که از کودکی به این ورزش ‌پرداخته است.
روغنی تصریح کرد: او فرزند مرشد پیشکسوت «محمود کریمی» یکی از قدیمی‌ترین مرشدین استان، 12‌سال است به ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی می‌پردازد و توانست در رقابت‌های منطقه‌4 کشور در این رشته مقام قهرمانی و رکورد جدید این رشته را از آن خود کند.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار