با حضور وزیر کشور
اولین محصول صادراتی بزرگترین گلخانه خاورمیانه با حضور وزیر کشور در منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۲۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 10 November 2016
فاز اول این گلخانه دارای ۱۲ هکتار است که محصولاتی چون گوجه فرنگی و غیره را تهيه و صادر می‌کند که بالغ بر ۱۶۸ میلیارد تومان هزینه داشته است‌.

گفتنی است؛ بیش از ۷۵ درصد تولیدات این گلخانه به روسیه صادر خواهد شد و همچنین این پروژه دارای چهار فاز است ‌که اولین فاز آن با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور به بهره‌برداری رسید.

 اقدامات زیرساختی سه فاز دیگر این پروژه تمام شده که افتتاح کل مجتمع بعد از اتمام تمامی فازهای محصولات این پروژه بزرگ که شامل ۵۰ هکتار زیربناست، در آينده نزديك با حضور رییس جمهور به بهره برداری می‌رسد.
 
برای احداث این مجموعه 52 هکتاری یکهزار و 600 میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده که تا کنون 800 میلیارد ریال صرف شده است.
در سال نخست تولید 400 تن محصولات صیفی از جمله خیار و گوجه فرنگی در این واحد پیش بینی می شود که 10 برابر تولید صیفی در مزارع با مصرف 10 درصد آب است.
سیستم این مجموعه گلخانه ای از نوع VENLO شیشه­ ای و کشت به صورت هیدروپونیک به همراه سامانه اتوماسیون و کنترل کلیمای هوشمند بوده و نوع اسکلت، دریچه های تهویه، ناودان های جمع آوری آب باران و آب تغلیظ، ساختمان گلخانه و تاسیسات جانبی، واحدهای سورتینگ و بسته بندی، سامانه های تهویه، گرمایش، آبیاری و تغذیه مبتنی بر فناوری های نوین جهان برای نخستین بار در کشور در منطقه آزاد ارس اجرا می شود.
این مجتمع با هدف تولید برای صادرات انواع گل و صیفی جات گلخانه ای به کشورهای همسایه در آسیای میانه و قفقاز طراحی شده است.
وزیر کشور امروز همچنین از واحد تولیدی در حال احداث پایا چوب در منطقه آزاد ارس دیدن کرد.
این واحد تولیدی که دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی است با سرمایه گذاری ارزی 25 میلیون دلاری و ریالی 400 میلیارد ریالی در ابتدای سال 1396 بهره برداری شده و برای 220 نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار