عضو شورای شهر اردبیل گفت: به دلیل آنکه قرارداد پل قدس فنی، اصولی و منطقی بسته نشده بود ما در حوزه اجرای این پروژه با مشکلاتی روبه‌رو شدیم.
کد خبر: ۳۲۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 13 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، سلامت صفری در پاسخ به سؤالات فعالان تشکل‌های غیردولتی در اردبیل اظهار کرد: به معنای واقعی باید اذعان کرد مرکز شهر اردبیل چهره روستای دیروزی را دارد و حاشیه شهرها را نیز سیمای روستای امروزی را به خود گرفته است به طوری که چندان طرح‌های عملیاتی در بهبود سیمای شهری را شاهد نیستیم.

وی با بیان اینکه با کارهای مقطعی در حوزه ترافیک نمی‌توان نتیجه گرفت، افزود: ما اگر امروز در خیابان‌ها و برخی از معابر شهر اقدام به اجرای طرح‌های مقطعی می‌کنیم که گاه صدای مردم نیز بلند می‌شود به دلیل اجرای آزمایشی چنین طرح‌هایی است تا راهکار حل مشکل ترافیکی را بالاخره پیدا کنیم.

عضو شورای شهر اردبیل گفت: به دلیل آنکه قرارداد پل قدس فنی، اصولی و منطقی بسته نشده بود ما در حوزه اجرای این پروژه با مشکلاتی روبه‌رو شدیم.

صفری حذف عناوین قدیمی شهر را از خیابان‌ها، مسیرها و کوچه‌ها ظلم در حق ساکنان آن منطقه اعلام کرد و گفت: ما حق نداریم عنوان قدیمی محلات را به دلایل مختلف حذف کرده و یا رفتار غیرمعمول در نامگذاری‌ها انجام دهیم در حالی که باید در کنار حفظ عناوین قبلی به نامگذاری در شهرک‌ها و مناطق جدید متناسب با وضعیت شهر اردبیل توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ما در شورا و شهرداری وارث بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های انباشت شده قبلی هستیم که در حل آنها باید تلاشی جدی انجام شود، افزود: در طرح جامع شهر که اجرای آن هیچ مغایرتی با طرح زیباسازی شهری  ندارد در حقیقت به دنبال آن هستیم تا در قالب این طرح‌ها بتوانیم الگوهای درست شهرسازی را با عناوین طرح تفصیلی به شرایط عملیاتی برسانیم که در دل آن طرح‌های زیباسازی نیز قرار گرفته است.

عضو شورای شهر اردبیل به ناهماهنگی بیش از 32 دستگاه در قالب اجرایی شدن طرح جامع اشاره کرد و گفت: تا زمانی که ما یک مدیریت واحد شهری را شاهد نباشیم و ماموریت اصلی شهرداری در عهده‌داری و هماهنگی این 32 دستگاه خدمات‌رسان انجام نشود ما با دغدغه‌ها و مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم.

با جریمه و عوارض نمی‌توان شهر را مدیریت کرد

صفری به درآمد پایین شهرداری اردبیل و ناپایداری این درآمدها اشاره کرد و گفت: ما با جریمه و دریافت عوارض نمی‌توانیم درآمد پایداری را برای شهر ایجاد کنیم در حالی که باید روی درآمدهای پایدار همچون تملک زمین، جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعت گردشگری متمرکز شده و از این منابع بتوان بهره گرفت.

وی در مورد تغییر در اجرای پل قدس تصریح کرد: در انعقاد قرارداد پل قدس مسائل فنی رعایت نشده و ما امروز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که البته زمان سرپرستی شهرداری در تابستان نامه‌نگاری و اخذ مجوز برای گذاشتن وثیقه پروژه روناک در بانک برای اخذ این تسهیلات انجام شد که امیدواریم با تزریق تسهیلات بانک شهر بتوان سرعت اجرای این پروژه را بیشتر کرد.

عضو شورای شهر اردبیل ادامه داد: البته ما با وثیقه قرار گرفتن سند ساختمان شهرداری مرکز مخالفت کردیم چرا که به هیچ‌وجه منطقی نیست که ما ساختمان شهرداری را وثیقه بانک قرار دهیم تا در صورت پرداخت نشدن تسهیلات این ساختمان به تملک بانک درآید.

صفری در مورد اجرای پروژه چمن مصنوعی در شورابیل گفت: در اجرای این پروژه چندین تخلف و کار غیرقانونی همزمان انجام شده بود به طوری که هم چمن وارداتی خریداری شده و هم اینکه با دوبرابر قیمت و باکیفیت پایین چمن‌کاری انجام شده بود که ما برای ادامه این پروژه به شکل قانونی و با خرید چمن باکیفیت مجوز دادیم و اگر در گذشته نیز تخلفی بوده باید دستگاه‌های نظارتی باید به آن رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر در عین نظارت حق ندارند در کار اجرایی اختلال ایجاد کنند گفت ما به حدی به شهردار اردبیل و همچنین شهرداران مناطق اختیارات دادیم که بیش از 300 پروژه تعریف شده با تفویض اختیار به شهرداران مناطق در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: با صحبت‌هایی که با شهردار اردبیل داشتیم او را نسبت به برخی کارهای غیرقانونی و خارج از ضوابط مطلع کردیم تا نسبت به انجام کار با هماهنگی بیشتر شورای شهر اقدام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار