مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی از جمع‌آوری 94 میلیارد ریال زکات از ابتدای سال تاکنون خبر داد که 8 میلیارد ریال مربوط به شهرستان قوچان است.
کد خبر: ۳۳۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 16 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، محسن مسعودیان راد ظهر امروز در همایش بزرگ زکات قوچان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار داشت: زکات به‌عنوان یک مسئله مالی نیست و نباید پرداخت و نگاه مالی به این موضوع داشته باشیم و زکات یک نظام غنی در اسلام و بخشی از نظام اقتصادی است و نظام زکات در راستای تحقق عدالت و مالی هست.

وی بابیان اینکه زکات، نظامی برای فقرزدایی است و باید در جامعه این موضوع تبیین شود، تصریح کرد: سال گذشته در قوچان 60 میلیارد زکات جمع‌آوری‌شده است که این میزان در استان به 170 میلیارد ریال می‌رسد و در سال جاری نیز این شهرستان تاکنون بالغ‌بر 8 میلیارد ریال و در استان نیز 94 میلیارد ریال جمع‌آوری کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که هزینه‌های امداد در این استان سالانه بالغ‌بر 350 میلیارد تومان است، تأکید کرد: مشکلات محرومین بالا بوده و اگر در موضوع زکات خوب عمل کرده بودیم امروز روستاها خالی از جمعیت نمی‌شد.

مسعودیان راد بابیان این موضوع که اگر حداقل 8 مورد مصرف زکات رعایت می‌شد اتفاقات امروز در جامعه را شاهد نبودیم، بیان کرد: عمده زکات جمع‌آوری‌شده در این شهرستان در قالب انتظامی بوده و رقم زکات واجب کم است و یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد هزینه کرد زکات در امورات محرومین و آنچه مشخص‌شده هست و هزینه جانبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت زکات در قوچان بسیار بالا بوده و اگر هزینه تولیدات باغی و زراعی محاسبه شود بالغ‌بر 400 هزار تن تولید محصولات انجام و هزینه محصولات 400 میلیارد تومان می‌شود، گفت: بر اساس آیات و روایات الهی اعتقاد ما بر این است که پس از پرداخت زکات برکات زیادی در زندگی به وجود می‌آید و زکات در وهله اول ارتباط باخدا و پیامبر و در وهله دوم ارتباط با محرومین و ایجاد تعادل در جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مؤدیان پرداخت زکات باید نتیجه کار خود را ببینند و زکات دریافتی در همان روستا یا منطقه هزینه تا نود بیشتری داشته باشد، یادآور شد: باید از ابعاد مختلف این موضوع موردبررسی قرار بگیرد و این فرهنگ غنی در سطح جامعه پیاده‌سازی شود  تا آسیب‌های اجتماعی از بین برود.

مسعودیان راد بابیان اینکه نظام غلط دموکراسی و سرمایه‌داری در غرب موجب نابرابری و شکاف طبقاتی شده است، عنوان کرد: در نظامی اسلامی با زکات جریان تعادل در جامعه ایجاد می‌شود و اصل مهم در زکات و مدیریت در دایره ولایت و بر پایه حکمت باید بنیان‌گذاری شود تا باتدبیر در این موضوع ورود پیدا کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار