پیاده روی اربعین حسینی یکی از بزرگترین و با شکوه ترین کنگره های اجتماعی و تجمعات بزرگ انسانی در جهان به شمار می رود.
کد خبر: ۳۳۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 17 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، همه ساله مردم از کشورهای مختلف جهان برای عرض ارادت و ادب و عزاداری سید و سالار شهیدان از دهم ماه صفر راهی سرزمین کربلا در عراق می شوند.
مردم شیعه کشورهای مختلف در 10 روز طی طریق کربلا می کنند و از نجف به سمت کربلا برای اقامه عزای روز اربعین به صورت گروهی حرکت می کنند.
در بین راه تعدادی از مردم اقدام به برگزاری عزا و برپایی هیات های عزاداری یا موکب می کنند و هر چه در توان دارند، را در طبق اخلاص می گذارند تا از زوار پیاده اربعین حسینی پذیرایی کنند.
در کنار هر عمود در مسیر نجف به کربلا تعدادی زیادی از شیعیان شرکت کننده در اربعین حسینی مورد استقبال موکب های قرار می گیرند و این موکب ها گاهی کفش زوار را نیز تمیز می کنند.
بیشتر مردم استانهای ایران نیز موکبی در سرزمین عراق یا در مرز مهران ،شلمچه یا چذابه بر پا می کنند و نذورات خود را در این موکب ها به زوار اهدا می کنند.
چند سالی است که مردم چهارمحال و بختیاری نیز با برپایی موکب قمر بنی هاشم در مسیر نجف به کربلا از زوار اربعین حسینی پذیرایی می کنند.
این موکب که روبروی موکب اصلی و زائر سرای امام رضا(ع) قرار دارد در یکی از پرترددترین محل های عبور زائران حسینی قرار گرفته است.
این موکب در سمت چپ حرکت کنندگان طریق الکربلا در کنار عمود 285قرار گرفته است و در چند ساله اخیر از زوار حسینی پذیرایی کرده است.
پذیرایی از زوار حسینی آرزوی هر خانواده شیعه ای است به همین دلیل برپایی موکب های عزاداری در این مسیر برای خانواده ها بسیار پر اهمیت است.
از این رو موکب قمر بنی هاشم علیه السلام فرصتی برای مردم چهارمحال و بختیاری فراهم کرده است تا بتوانند نذر خود را تقدیم زوار کنند.
اگر چه بسیاری از مردم استان موفق به حضور در کربلا نمی شوند اما به عنوان جاماندگان از قافله اربعین حسینی، تلاش می کنند تا حداقل در خدمت رسانی به زوار اربعین که به قول علما، ثواب آن کمتر خود پیاده روی نیست، سهمی داشته باشند.
در اربعین امسال نیز ، خیمه عزا و موکب چهارمحال و بختیاری در طریق الکربلا برپاشده است و روزانه میزبان دهها هزار نفر از زوار اربعین حسینی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت:اربعین حسینی یکی از عرصه های احیاء شعارهای حسینی است و گام برداشتن در یک حرکت زیبای خداپسند و زنده شدن شعائر حسینی و نهضت کربلا است.
حجت الاسلام محمد علی نکونام در این باره افزود: پیوند و برقراری ارتباط قلبی و عاطفی با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را از افتخارات شیعیان است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز می گوید:یکی از بزرگترین افتخارات مردم استان،خدمت رسانی و پذیرایی از زوار امام حسین(ع) است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود:مردم این استان با برپایی موکب قمر بنی هاشم در ایام سوگواره اربعین سید الشهد از زوار حسینی پذیرایی می کند و این یک افتخار معنوی برای استان است.
امسال از چهارمحال و بختیاری نزدیک به 11هزار نفر برای شرکت در اربعین سید و سالار شهیدان راهی کربلا شده اند و در این پیاده روی
معنوی حضور دارند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری گفت: موقعیت موکب حضرت قمربنی هاشم (ع) استان در نجف اشرف کنار عمود 285 و در کربلا شارع القبله الحسین علیه السلام برپا می شود.
سید جعفر موسوی افزود: امسال نیز مردم با برپایی موکب حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در نجف و کربلا روزانه میزبان دهها زائران اربعین حسینی شده است.
به گفته وی،موکب قمر بنی هاشم (ع) در نجف اشرف امسال بیش از 7هزار غذا بین زائران حسینی توزیع می کند.
در اربعین حسینی هر ساله میلیون نفر زائر از سراسر جهان به سمت بارگاه ملکوتی امام سوم شیعیان حرکت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار