مجری دهکده گردشگری فراسلامت کشور:
مجری دهکده گردشگری فرا سلامت کشور گفت: احداث دهکده گردشگری فراسلامت در 14 استان کشور در اولویت است که شهر گرمی در استان اردبیل از جمله این مناطق محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 09 May 2015

به گزارش فارس، غلامرضا ابوالقاسمی در نشست با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما براساس هماهنگی که با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داریم براساس مصوبه‌ای که در دولت گذشته و مجلس شورای اسلامی بوده در مسیر ایجاد دهکده گردشگری فرا سلامت در شهرستان گرمی با توجه به امکانات و ظرفیتی که وجود دارد، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده است.

وی هدف از ایجاد این منطقه را رونق دادن به صنعت گردشگری و ارتقا این شرایط اعلام کرد و گفت: در بخش‌های مختلف می‌توان صنعت گردشگری را رونق داد که فراتر از نگاه تفریحی باید در حوزه‌های صنعتی،‌ بازرگانی، فرهنگی و هنری این امر به نتیجه برسد.

مجری دهکده گردشگری فراسلامت کشور لازمه ایجاد منطقه نمونه گردشگری را در هر نقطه از مناطق کشورمان وابسته به ایجاد زیرساخت‌های کارآمد در حوزه‌های تجاری، بازرگانی، اقتصادی و در مجموع مناطق تجاری آزاد اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه ایجاد منطقه‌ آزاد تجاری در استان اردبیل مد نظر است و شهرستان گرمی نیز در این محدوده قرار دارد، احداث دهکده فرا سلامت در استان به ویژه در شهرستان گرمی به صورت جدی پیگیری می‌شود تا در کنار منطقه آزاد بتوان به صورت پایلوت اما فراگیر در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام داد.

ابوالقاسمی بسترسازی مناسب همراه با ایجاد اشتغال و کارآفرینی را یادآور شد و تصریح کرد: بنده خود دانش‌آموخته رشته دکترای تربیت بدنی با گرایش گردشگری ورزشی هستم و بر این باورم هیچ سرمایه‌گذاری بدون تأمین زیرساخت‌های لازم و در نظر گرفتن معیار هزینه‌کرد و درآمدها در این حوزه ورود پیدا نمی‌کند و قطعاً باید همایش‌های گردشگری به سمتی پیش بروند تا به صورت کامل و عمومی توانمندی‌های گردشگری شناسایی و معرفی شوند.

وی با انتقاد از نگاه صرف تفریحی به حوزه گردشگری و رونق این صنعت بیان کرد: ما باید گردشگری را در جمیع جهات اعم از گردشگری ورزشی، صنعتی، بازرگانی، فرهنگی، هنری، توریسم سلامت و... ببینیم که این خود سبب می‌شود تا گردشگری به عنوان یک مقوله جامع‌الاطراف مورد توجه قرار گیرد.

ابوالقاسمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: قطعاً اگر این نگاه در حوزه گردشگری حاکم باشد همه از منافع این صنعت پردرآمد سود برده و بهره می‌برند.

وی اهمیت مقوله سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد را در کنار توجه به ظرفیت‌های خوب گردشگری و نگاه جامع و کامل به این حوزه یادآور شد و ادامه داد: ما در حال حاضر در 14 استان کشور مطالعات و ظرفیت‌سنجی در راه‌اندازی دهکده گردشگری فرا سلامت را مد نظر قرار دادیم و سعی و تلاشمان بر این است تا به عنوان مجری این طرح‌ها بتوانیم حرکت مثبتی را در این حوزه به نتیجه برسانیم.

ابوالقاسمی گفت:‌ همایش‌هایی که با محوریت معرفی توانمندی‌های گردشگری برگزار می‌شود باید خروجی مشخص و راندمان بالایی را داشته باشد که بر همین اساس بنده در سال 88 نامه‌ای را به مسئولان استان اردبیل نوشته و در زمینه راه‌اندازی دهکده گردشگری فرا سلامت در گرمی طرح‌ها و برنامه‌های خودمان را ارائه دادیم.

مجری دهکده گردشگری فرا سلامت کشور افزود: قطعاً راه‌اندازی این مجموعه می‌تواند به نفع اشتغال و توسعه همه‌جانبه منطقه باشد چرا که ما بر این باوریم که در هر سرمایه‌گذاری دو موضوع مهم به نظر می‌رسد که اولی شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی است که ما از شهرستان گرمی و سایر مناطق داریم و دیگری نیز فضای حمایتی است که قطعاً مسئولان استانی ما را در این زمینه یاری می‌کنند.

وی یکی از حوزه‌های ارزشمند صنعت گردشگری را حوزه تخصصی محیط زیست و بها دادن به پوشش‌های گیاهی و همچنین قابلیت‌های مربوط به شرایط اقلیمی، آب و هوایی و گونه‌های نادر گیاهی و جانوری اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم در این حوزه نیز از ظرفیت‌های شهرستان گرمی بیشتر از این استفاده شود.

ابوالقاسمی در پایان بیان کرد: حوزه گردشگری حوزه جامع‌الاطرافی است که همه باید در این راستا فعالیت کرده و درگیر شوند و با ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری بتوان به درآمدزایی بیشتر در این حوزه کمک کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار