عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با توافقنامه‌ای که در کشور آلمان امضا شده است، کشاورزان منطقه می‌توانند محصولات باغی خود را عرضه کنند و تجار باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند تا بتوانیم خط صادرات به کشورهای اروپایی را فعال کنیم.
کد خبر: ۳۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳ 10 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد اسماعیل‌نیا در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: صنایع تبدیلی نیاز مبرم شهرستان خلیل‌آباد است لذا از مجموع سطح زیر کشت 12 هزار هکتار محصولات باغی در خلیل‌آباد جمعا 180 هزار تن در سال تولید محصولات باغی برداشت می‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: خلیل‌آباد با داشتن 6 هزار هکتار باغات انگور سالیانه 150 هزار تن انگور تولید می‌کند که از این رقم 30 هزار تن آن به کشمش تبدیل می‌شود.

وی گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته قرار شد 7 هزار و 200 تن کشمش در خلیل‌آباد بسته‌بندی و به سایر کشورها و استان‌ها صادر شود.

اسماعیل‌نیا با بیان اینکه باید کانون تجارت صادرات به کشورهای دیگر را در شهرستان فعال کنیم، اظهار داشت: تسهیلات برای تولید ورمی کمپوست باید به کشاورزان ارائه شود چرا که زمین‌های کشاورزی به وسیله استفاده بیش از حد مواد شیمیایی از بین رفته است و امروزه در کشور با بحران خاک مواجه هستیم.

نماینده مردم خلیل‌آباد، بردسکن و کاشمر در مجلس شورای اسلامی همچنین به بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان خلیل‌آباد اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای تجهیز این بیمارستان 5.2 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت بهداشت و درمان اختصاص یافته است.

اسماعیل‌نیا اظهار داشت: دانشکده پزشکی کاشمر که فقط سه رشته داشت به 12 رشته افزایش پیدا کرد و به یک دانشکده مستقل و دولتی ارتقا یافت.

وی دوری از خط و خط‌بازی را عامل موفقیت ترشیز بزرگ نام برد و گفت: با اتحاد و همدلی تمام مشکلات جامعه حل شدنی است و باید از سیاست‌زدگی دوری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار