حجت‌الاسلام رضا قاسمی: کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی گام‌های موثری برداشته‌اند.
کد خبر: ۳۳۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 19 November 2016
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت و نقش کتاب در پیشرفت و ترقی هر جامعه، بر توسعه کتابخانه‌ها در کانون‌های فرهنگی مساجد استان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در راستای اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی گام‌های موثری برداشته‌اند.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد، هدف از تشکیل این کانون‌ها را مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن عنوان کرد و افزود: یکی از راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه این موضوع به خوبی مورد توجه مسوولان امر در کانون‌های فرهنگی قرار گرفته است، گفت: تاکنون تمام تلاش خود را جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی در کانون‌های فرهنگی مساجد به کار گرفته‌ایم.

قاسمی با اشاره به برگزاری دوره‌ آموزشی ویژه کتابداران شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده (27 آبان سال جاری) با هدف آشنایی آنها با روش‌های نوین و ترویج فرهنگ کتابخوانی میان مردم به خصوص جوانان، گفت: دوره‌های آموزشی دیگری نیز برای کتابداران دیگر شهرستان‌ها در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهیم کرد.

این مسوول تعداد کانون‌های فرهنگی سراسر استان را 550 باب بیان کرد و یادآور شد: از این تعداد 70 درصد شهری و 30 درصد دیگر روستایی هستند.

قاسمی با اشاره به تلاش‌های انجام شده جهت راه‌اندازی کتابخانه در این مراکز، گفت: در حال حاضر حدود 350 کانون فرهنگی مساجد استان مجهز به کتابخانه هستند.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد، افزود: 250 باب از این تعداد کتابخانه‌ها باز و 100 باب دیگر کتابخانه بسته هستند.

وی با بیان اینکه رهبران و مدیران موفق همواره اهل مطالعه و تحقیق بوده‌اند، گفت: مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد نیز باید برای رسیدن به اهداف عالی و مورد توجه مقام معظم رهبری اهل مطالعه بوده و خود را به علم روز مجهز کنند.

این مسوول مطالعه و تحقیق را عامل پیشرفت، توسعه و ترقی هر جامعه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: اگر خواهان موفقیت و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستیم باید همواره مطالعه و کسب آگاهی را یکی از کارهای مهم خود قرار دهیم.

قاسمی با بیان اینکه تعداد 350 باب کتابخانه جوابگوی حدود 70 هزار عضو کانون‌های فرهنگی مساجد نیست، بر حمایت و توسعه تعداد کتابخانه‌ها در کانون‌های فرهنگی مساجد استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد و دیگر مسوولان مرتبط باید با توجه ویژه به کانون‌های فرهنگی مساجد آنها را حمایت کرده و نسبت به تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌ها بیشتر زمینه توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و در نتیجه توسعه و ترقی را فراهم کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار