معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح امین در 140 مدرسه قم خبر داد.
کد خبر: ۳۳۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 21 November 2016
به گزارش تابناک قم، ناصر حمزه‌ای با اشاره به همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: تفاهمنامه‌ای با معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه استان قم به امضا رسیده تا براساس آن 140 مدرسه ابتدایی و متوسطه زیرپوشش طرح امین قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه از ابتدای مهرماه آغاز شده است و مبلغان خواهر و برادر به عنوان روحانی مستقر در مدارس حضور پیدا کرده‌اند، 14 برنامه تربیتی نیز برای این مبلغان روحانی تعریف شده، اساسنامه فعالیت‌های مبلغان در اختیارشان قرار گرفته و اکنون مشغول به کار هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعالیت روحانیون در مدارس امین گفت:‌ تقویت ایمان و باور مذهبی دانش‌آموزان، احترام به استاد و معلم، احترام به والدین، ترویج و تشویق دانش‌آموزان به اقامه نماز به ویژه نماز جماعت، همکاری با مدرسه در مناسبت‌های مذهبی به ویژه ایام شهادت و میلاد ائمه اطهار(ع)، حضور روحانی در هیأت‌های دانش‌آموزی مدارس و مشاوره مذهبی به دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های این طرح است.

‌وی خاطرنشان کرد: بیان احکام و شریعت دینی برای دانش‌آموزان و همکاری با والدین در زمینه آموزش مسائل دینی از جمله نماز به دانش‌آموزان از برنامه‌های فرهنگی روحانیون در مدارس است.

حمزه‌ای اضافه کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی دانش‌آموزان در زمینه امر به معروف،‌ حجاب و عفاف، مهدویت و پاسخ به شبهات فکری و دینی از برنامه‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه 500 مدرسه متقاضی طرح امین هستند، اضافه کرد: با توجه به کمبود منابع مالی حوزه علمیه نتوانست بیش از 140 مدرسه را زیر پوشش قرار دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: اکنون استان قم دارای بالاترین تعداد مدارس زیرپوشش طرح امین است، تمام منابع مالی و اعتبارات مربوط به حقوق افراد مربوط به معاونت تبلیغ حوزه علمیه است و در بخش فرهنگی نیز همکاری خوبی وجود دارد.

وی با اشاره به تشکیل اتاق فکری توسط آموزش و پرورش و حوزه علمیه گفت: جلسات مختلفی در این بخش برگزار می‌شود و راهکارهای توسعه و پیشرفت از نظر کمی و کیفی در زمینه برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس امین در این کارگروه بررسی می‌شود.

حمزه‌ای خاطرنشان کرد: مدیران مدارس، دانش‌آموزان و اولیا از اجرای طرح امین در مدارس رضایت خوبی دارند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار