مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از آغاز طرح لیبل گذاری جدید لاشه های گوشت در گشتارگاه های این استان در راستای توسعه خدمات به شهروندان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 10 May 2015

به گزارش خبرنگار مهر، صادق صالحی صبح یکشنبه در آغاز این طرح در گشتارگاه دام و طیور اردبیل افزود: در قالب این طرح و با اضافه شدن خدمات جدید شهروندان اردبیلی می توانند گوشت عرضه شده را براساس ذائقه مصرف تهیه کرده و استفاده کنند.

وی با اشاره به خدمات جدید ارائه شده در این طرح یادآور شد: در لیبل­ های قبلی تنها کد کشتارگاه، کد پروانه بهداشتی دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری ثبت می شد، اما در لیبل های جدید آیتم جدیدی با عنوان نوع دام کشتاری نظیر گاو و گوساله، گاومیش، گوسفند و بز، نر و ماده بودن کشتار و... اضافه شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: این طرح علاوه بر تاکید بر نظارت بهداشتی دامپزشکی، موجب تفکیک کیفیت لاشه های مختلف شده و موجب خواهد شد که شهروندان گوشت قرمز مورد نیاز خود را براساس ذائقه مصرف شناسایی و خریداری کنند.

وی با بیان اینکه این لیبل ها بر روی ران و سردست لاشه های کشتار شده الصاق می شود، یادآور شد: ممهور بودن لاشه به مهر بهداشتی نشانه کشتار بهداشتی در کشتارگاه ها بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

صالحی در بیان آمار کشتار امسال در کشتارگاه های اردبیل ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از ۸۶۶ هزار قطعه طیور در کشتارگاههای استان کشتار و عرضه شده است.

وی با تاکید بر نظارت شدید بهداشتی دامپزشکی و بازرسی بهداشتی روزانه کشتار عنوان کرد: در همین مدت بالغ بر ۲۶ تن فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی ضبط و معدوم شده و ۳۸ متخلف نیز در این خصوص به مراجع قضایی معرفی شده اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار