رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: تعدادی از وحوش، پستانداران،‌پرندگان و خزندگان به علت بارش برف و گرسنگی، با هدف تامین غذا به سمت جاده‌ها، روستاها و شهرها رفته‌اند.
کد خبر: ۳۳۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 25 November 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:حسن خسروانیان گفت: از کلیه هم وطنان تقاضای عاجزانه دارم ضمن احترام به منابع طبیعی و محیط‌زیست از هرگونه آسیب زدن به این موجودات و زیبایی های طبیعت جدا بپرهیزند.

خسروانیان افزود: مردم در صورت مقدور بودن در این ایام غذای مورد نیاز در محل مناسب در اختیار این حیوانات قرار دهند تا نسل های آینده از این میراث طبیعی در کنار میراث فرهنگی و جهانی بهره مند شوند.

وی همچنین به مردم توصیه کرد با توجه به بارش برف بر روی درختان و سنگین شدن شاخه های آنان از تکاندن برف روی درختان درب منازل و خیابان ها غافل نشوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد خطاب به مردم تاکید کرد: خداوند در کنار نعمات بی کران خود با عشق جنگل این موهبت عظیم که ضامن بقای زمین است را به دل زمین بخشید، این هدیه خداوندی را عاشقانه مراقبت و حفاظت کنید.

خسروانیان با تاکید بر اینکه منابع طبیعی، محیط‌زیست، میراث فرهنگی امانتی برای همه نسل ها است خواهان حفظ این میراث از سوی مردم شد.

وی افزود: منابع طبیعی هر جامعه ثروت آن جامعه است که فقط به نسل حاضر تعلق نداشته، بلکه میراثی است که باید برای آیندگان باقی بماند.

خسروانیان ادامه داد: نگهداری از جنگل بیمه کردن آینده کودکان است و باید بگذاریم کودکانمان بی هراس و بی زیان نفس بکشند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: فضای سبز و جنگل ها میزبان مردم هستند پس همه باید توجه داشته باشند که شاخه های درختان را نشکنند و در جنگل آتش روشن نکنند.

خسروانیان یادآور شد: همچنین زباله ها را در جنگل رها نکنند بلکه زباله ها را در کیسه های تهیه شده ریخته و به محل مخصوص انباشت زباله بگذارند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه افراد متخلف مراتب را به شماره تلفن  رایگان 1540 یگان حفاظت محیط زیست و در خصوص گزارش قطع درختان جنگل ، بوته کنی ، تخریب و تصرف اراضی ملی ، آتش سوزی جنگل و ...با شماره تلفن 1504 یگان حفاظت از منابع طبیعی گزارش دهند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار