مسوول طرح و برنامه شهرداری خلخال از اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهری با واگذاری تفکیک و جمع آوری زباله به بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۳۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 11 May 2015
به گزارش ایرنا ، خلیل قلیزاده روز دوشنبه در جلسه کارگروه پسماند خلخال افزود: این طرح در سال 1390 طراحی و به تصویب رسیده و مراحل اجرایی آن از سال گذشته با انتخاب محل سایت جدید دفن زباله های شهر خلخال آغاز شده است.

وی با بیان اهمیت راه اندازی محل جدید دفن زباله های خلخال در محلی دور از شهر گفت: محل فعلی دفن زباله های این شهر 35 سال پیش انتخاب شده و ادامه فعالیت آن با توجه به گسترش شهر و همجواری با محل سکونت شهروندان و بیمارستان خلخال تهدیدی برای سلامتی شهروندان است.

قلیزاده اظهار کرد: بر این اساس سایت جدید زباله های خلخال در 12 کیلومتری از مرکز شهر و به مساحت 20 هکتار انتخاب و با آماده سازی این محل به زودی محل دفن زباله های فعلی این شهر تعطیل و زباله های شهر به محل جدید انتقال و در آنجا دفن خواهد شد.

وی گفت: با راه اندازی این محل علاوه بر انتقال زباله های خلخال و روستاهای اطراف زباله های شهرهای همجوار از جمله شهر گیوی مرکز شهرستان کوثر نیز به این محل منتقل خواهد شد.

وی با بیان این که مجوزهای لازم از سازمان های مربوط به محل جدید دفن زباله ها اخذ شده افزود: برای تملک اراضی و خرید فنس محل جدید دفن زباله های خلخال بیش از 500 میلیون ریال هزینه شده و به محض پایان کار مراحل اداری واگذاری زمین این محل به شهرداری انتقال زباله های شهر به سایت جدید زباله آغاز می شود.

او همچنین با اشاره به این که امکانات بازیافت زیاله و تاسیسات تولید کمپست در محل جدید دفن زباله های خلخال پیش بینی شده گفت: سایت جدید زباله های خلخال بر اساس استانداردهای تعریف شده و معیارهای محیط زیست طراحی و چهار هکتار فضای سبز برای نوار حاشیه این سایت در نظر گرفته شده است.

قلیزاده افزود: علاوه بر انتخاب محل جدید دفن بهداشتی زباله های خلخال بخشی از کار جمع آوری و تفکیک زباله ها در مبدا به بخش خصوصی واگذار شده و باراه اندازی محل جدید دفن زباله های این شهر در آینده همه امور مربوط به جمع آوری، انتقال و دفن بهداشتی زباله ها از سوی شهرداری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار