مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: با امضای 22 تفاهم نامه آموزش و پرورش با حوزه های علمیه قم طرح امین در 140 مدرسه استان قم در حال اجراست.
کد خبر: ۳۳۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲ 03 December 2016
به گزارش تابناک قم، حمید رضا شیخ الاسلام در نشست مشترک جامعهّ الزهرا(س) و وزارت آموزش و پرورش با موضوع مشاوره و روان شناسی از دیدگاه آموزه های دینی، عنوان کرد: با امضای 22 تفاهم نامه آموزش و پرورش با حوزه های علمیه قم طرح امین در 140 مدرسه استان قم در حال اجراست که از این میان 60 مدرسه دخترانه در این طرح شرکت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: تربیت دینی دانش آموزان جایگاه مهمی دارد و از جمله دغدغه های والدین توجه به تربیت دینی فرزندانشان در مدارس است.

وی اظهار کرد:وزارت آموزش و پرورش متولی تربیت 13 میلیون نفر دانش آموز در کشور است که خود نشان دهنده ظرفیت مهم انسانی در مسیر تعلیم و تربیت می باشد.

شیخ الاسلام تصریح کرد: در تعلیم و تربیت و تربیت دینی دانش آموزان بی شک نقش مشاوران و مربیان قابل توجه می باشد که باید مدارس در این خصوص با توجه به هجمه های موجود از ظرفیت مشاوران استفاده نمایند.

وی ادامه داد: از میان 22 تفاهم نامه آموزش و پرورش با قم 2 تفاهم نامه با جامعة الزهراء منعقد شده است و از ظرفیت حوزه های علمیه با توجه به افزایش تعداد دانش آموزان در دوره متوسطه می توان در تربیت دینی دانش آموزان استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در مورد انجام مشاوره در مدارس بیان کرد: اعتماد و اطمینان لازم در فضای مدارس برای حضور مشاوران فراهم شده است و این مشاوره های دینی در قالب طرح امین در مدارس راهگشای ارتقای بینش دینی در دانش آموزان است.

شیخ السلام افزود: تفاهم نامه انس و معرفت نیز با حوزه های علمیه و معاونت تبلیغ و آموزش و پرورش منعقد شده است که در آن مسائل مهم دینی و مذهبی از سوی روحانیون برای دانش آموزان مطرح می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: خوشبختانه صدا و سیما نیز برنامه های خوبی در جهت پاسخگوئی به سوالات و شبهات در پیش گرفته است که نقش مهمی در تربیت دینی دانش آموزان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان تاکید کرد: توجه به سلامت روحی دانش آموزان و فرزندان نیاز به برنامه ریزی های دقیقی دارد تا بتوان گام های بلندی در عرصه تربیت نسل آینده برداشت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار