معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل گفت: کوچ عشایر اردبیل از دهم خردادماه آغاز و تا بیستم ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۳۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 11 May 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، طاهر شریفی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون سیاسی و اجتماعی شورای عشایر استان اردبیل اظهار داشت:کوچ عشایر اردبیل از دهم خردادماه آغاز و تا 20 این ماه ادامه می‌یابد که باید در این زمینه دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای ارائه تسهیلات و خدمات لازم در کوچ عشایر استان همکاری همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: عشایر استان اردبیل قشر تولیدکننده و تلاشگر جامعه محسوب می‌شوند که باید در این زمینه برای انجام سفری ایمن و بدون حادثه برای این قشر دستگاه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، علوم پزشکی، راه و شهرسازی و هلال احمر برای ارائه خدمات به این قشر تلاش کنند.

وی تسطیح راه‌های ارتباطی عشایر استان را برای انجام کوچ ایمن و راحت ضروری دانست و گفت:‌ باید در زمینه تامین داروهای دامی و واکسیناسیون دام‌های عشایر، تامین آب آشامیدنی سالم و کالاهای اساسی مورد نیاز عشایر اقدامات لازم از سوی این دستگاه‌ها انجام شود.

شریفی با تاکید بر ایجاد پایگاه سیار امدادی و پزشکی در مسیر کوچ عشایر بیان کرد:‌ گشت‌های سیار نیز باید برای تامین امنیت کوچ راه‌اندازی شود تا شاهد انجام موفقیت‌آمیز کوچ عشایر استان بوده و بتوانیم بدون دغدغه و نگرانی برای این قشر تلاشگر خدمتی شایسته را ارائه دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل افزود:‌ امیدواریم با تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم تمامی موارد ضروری برای کوچ بدون دغدغه و بدون حادثه برای عشایر تا زمان پیش‌بینی شده به نحو مناسب تامین شده و بتوانیم رضایتمندی هر چه بیشتر این قشر را شاهد باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جامعه عشایری استان اردبیل اظهار کرد: باید از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری‌های لازم را در راستای توسعه گردشگری در منطقه انجام داده و زمینه‌ای را فراهم کنیم تا گردشگران و مسافران زیادی برای آشنایی با این ظرفیت‌ها به مناطق عشایرنشین استان سفر کنند تا شاهد عواید و ثمرات مثبت این امر و درآمدزایی هر چه بیشتر برای عشایر استان باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار