رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری، ویژگی مهم بسیج را حضور پرشور مردم برشمرد و کشورهای مختلف را متقاضی انتقال تجربیات ایران اسلامی در حوزه بسیج دانست.
کد خبر: ۳۴۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 08 December 2016
به گزارش تابناک رضوی، محمود ایلخان صبح امروز در همایش ملی بسیج عمران و فرماندهان وزارت راه و شهرسازی در سالن اجتماعات هتل نخل با اشاره به تأکیدات منویات مقام معظم رهبری در خصوص حرکت فراجناحی بسیج در کشور اظهار داشت: در حال حاضر 40 هزار نفر در کشور عضو سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری هستند.

وی با تأکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی از مرزهای ایران خارج‌شده و در جهان گسترش پیدا کرده است، یادآور شد: اگر بتوانیم از ظرفیت بزرگ و مردمی بسیج برای ارائه خدمت بیشتر به جامعه بهره ببریم بی‌تردید موفق به اجرای منویات مقام معظم رهبری شده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری ویژگی مهم بسیج را حضور پرشور مردم برشمرد و گفت: کشورهای مختلف متقاضی انتقال تجربیات ایران اسلامی در حوزه بسیج هستند.

ایلخان بیان کرد: مقام معظم رهبری علاوه بر اینکه همواره به فعالیت‌های مستمر و جدی بسیج تأکید بسیاری داشتند، وظایفی همچون هدف‌گذاری و جلوگیری از ایجاد مشکلات مختلف برای جامعه را برای بسیج اعلام کردند.

وی خدمت مهندسین به مردم جامعه را در قالب بسیج بزرگ‌ترین نعمت پروردگار دانست و ادامه داد: فعالیت هفت گروه تخصصی همراه با کانون‌های بسیج مهندسین عمران و معماری در سطح کشور نیازمند توجه بیشتر اعضا است تا خدمات بیشتری به جامعه ارائه شود.

* لزوم تبدیل هر استان کشور به پایگاه پژوهشی منویات رهبری

در ادامه این همایش، رئیس بنیاد معماری و انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هرکدام از منویات مقام معظم رهبری دارای کلیدواژه‌های قابل‌بررسی کارشناسی به‌ویژه در حوزه معماری است گفت: یکی از کلیدواژه‌های مهمی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، مضمون در معماری است چراکه این امر علاوه بر ارائه هویت به بناهای معماری غیرقابل تغییر به هر موضوعی بوده و فرهنگ ایرانی اسلامی در معماری را نیز در خود جا داده است.

امیر محمدخانی به لزوم تبدیل هر استان کشور به پایگاه پژوهشی منویات مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: امروز جامعه معماری کشور به‌شدت نیازمند پژوهش‌های کاربردی است تا مفاهیم لازم این رشته را دریافت کرده و در جامعه پیاده کند.

وی فعالیت پژوهشکده مجازی معماری در بنیاد معماری و انقلاب اسلامی را در حوزه میان‌رشته‌ای برشمرد و یادآور شد: هر استان کشور این قابلت را دارد تا در یک‌رشته پژوهش‌های کاربردی انجام دهد تا درنتیجه معماری دینی اسلامی در کشور با توجه به اصل مضمون در این رشته در جامعه عملیاتی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار