مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از فعال بودن 45 دوربین نصب‌شده در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹ 14 December 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علیرضا مجرد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمامی 45 دوربین نصب‌شده در محورهای مواصلاتی استان از یک ماهه اخیر فعال شدند و تا پایان سال تعداد آنها به 80 دوربین هوشمند می‌رسد.
 
وی به تخلف 27 شرکت حمل و نقل در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مربوط به ایمنی در حمل کالا است که 26 فقره تخلف از سوی رانندگان صورت گرفته است و در همین راستا پروانه فعالیت 22 راننده از یک تا 3 ماه لغو شد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان خاطرنشان کرد: با اضافه شدن وظایف حوزه راهداری به اداره‌کل حمل و نقل استان، طبق سیاست‌های دولت علی‌رغم بهره‌برداری از جاده‌ها، نگهداری از جاده‌ها نیز به این اداره واگذار شد.
 
مجرد در ادامه از احراز رتبه اول این استان در کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای درون استانی خبر داد و گفت: برابر اعلام آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی کشور، استان هرمزگان با کاهش 20/8 درصدی تلفات ناشی از سوانح رانندگی در جاده‌های هرمزگان عنوان برترین استان کشور را در 7ماهه نخست امسال کسب کرد که بی‌تردید برنامه‌ریزی هدفمند، مدیریت و نظارت صحیح و همت و تلاش مضاعف دست‌اندرکاران مرتبط با این بخش، این کاهش چشمگیر حوادث و سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن را در پی داشته است.
 
به گفته وی، از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌های سوخت جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل، مقرر شده بود اعتباری به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داده شود که متاسفانه وزارت نفت تاکنون این سهم را به اداره نداده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان اظهار کرد: تعداد ورودی روزانه 2 هزار و 702 مورد و ماهیانه 82 هزار و 413 به ناوگان این استان است که در مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش ورودی داشته است.
 
مجرد تصریح کرد: بارنامه‌های حمل بار در هشت‌ماهه سال جاری 740 هزار و 576 مورد و تناژ حمل شده 12 میلیون تن بوده که در مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش داشته است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود: در بخش مسافر در 8ماهه سال جاری، یک میلیون مسافر با 872 هزار وسیله نقلیه جابه‌جا شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته از رشد 2 درصدی برخوردار بوده است.
 
وی تصریح کرد:: جزیره‌ای عمل کردن در بخش حمل و نقل یکی از مشکلات و ضعف‌های مهم در استان هرمزگان است و تدوین طرح جامع حمل و نقل در استان از مهم‌ترین اهداف جهت برطرف کردن ضعف‌هاست.
 
این مسؤول با اشاره به تخصیص کمتر از نیم درصدی اعتبار جهت نگهداری جاده‌های استان بیان داشت: استاندارد اعتبار لازم جهت نگهداری راه‌های استان بین 3 تا 6 درصد است.
 
وی اضافه کرد: در اربعین سال جاری بیش از 40 هزار زائر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شدند.
 
مجرد با اشاره به اینکه ترانزیت از بخش مهمی از لحاظ درآمد و اقتصادی برخوردار است، اظهار کرد: در هشت‌ماهه نخست سال جاری، 2 میلیون و 261 هزار و 210 تن کالای ترانزیتی جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد دو و نیم درصدی برخوردار بوده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به اینکه طول راه‌های استان 12 هزار و 848 کیلومتر است، افزود:  پلیس در آینده‌ای نزدیک با تبلت، اطلاعات دوربین‌ها را رصد می‌کند به‌طوریکه دوربین‌ها در همان لحظه سرعت را اعلام خواهند کرد و در بین مسیر توسط دوربین اول و دوم، ساعت ثبت می‌شود که میانگین متوسط سرعت بین دو دوربین نیز به پلیس اعلام گردد.
 
مجرد خاطرنشان کرد: 21 نقطه در دو ماهه گذشته به عنوان نقاط پرحادثه در سطح جاده‌های استان از لحاظ حجم تردد، آشکارسازی شده است که فقط اعتبار لازم جهت نصب علایم هشداردهنده در این نقاط را داریم و برای برطرف کردن نقاط پرحادثه نیازمند اعتبارات لازم هستیم.
 
وی اضافه کرد: 26 راننده در 8ماهه اخیر تخلف داشته‌اند که پروانه فعالیت 24 نفر از رانندگان خاطی بین یک تا 3 ماه لغو شده است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان خاطرنشان کرد: شهرک حمل و نقل که روند ایجاد و ساخت بخش‌های عمومی آن نیز توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی (شرکت‌های حمل و نقلی) در حال اجرا است، با تکمیل آن شاهد تحولی بزرگ در زمینه حمل و نقل در استان هرمزگان و کشور خواهیم بود و روزانه 1500 ناوگان در آن فعالیت دارند.
 
مجرد یادآور شد: فاز اول ساختمانی شهرک حمل و نقل انجام شده است و فاز دوم آن در حال انجام است و این در حالی است که فاز سوم این شهرک 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
وی با اشاره به کاهش 22 درصدی حمل کالاهای اساسی در 8ماه اخیر در استان گفت: در همین مدت جابه‌جایی کالا و محصولات کشاورزی با 18 درصد افزایش و مواد معدنی با 21 درصد افزایش پیشرفت خوبی داشته است.
 
این مسؤول تاکید کرد: ارتقای دوربین‌های سرعت‌سنج تا پایان سال در جاده‌های استان هرمزگان انجام خواهد شد.
 
مجرد در پایان سخنانش بیان کرد: در هشت ماهه اخیر 1300 فقره تصادف در هرمزگان به‌وقوع پیوسته که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل 18 درصد کاهش داشته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار