کم کردن علایم بیمار با استفاده از داروها وحمایت از ستون فقرات با کمربند های مخصوص می باشد و این نوع درمان معمولا نمی توانند انحنای ستون فقرات را به حالت قبل بر گردانند و مانع قوز شدن شوند.
کد خبر: ۳۴۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶ 14 December 2016
به گزارش تابناک مازندران، به نقل از روابط عمومی بیمارستان آیت‌ا... روحانی(ره) بابل ، دکتر هادی ابراهیمی متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات این مرکز و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ، از روش جدید درمان جراحی شکستگی های کمپرس مهره های ستون فقرات با استفاده از استنت کیفوپلاستی خبر داد.
 روش جدید درمان جراحی مهره های ستون فقرات+عکس
دکتر ابراهیمی گفت: بیمار خانم ۷۰ ساله از شهرستان نور که با درد شدید و تخریب مهره های سینه ای دوازدهم و اولین مهره کمری به دنبال سرطان مهره مراجعه نموده که پس از بررسی کاندید عمل جراحی استنت کیفوپلاستی شدند و با موفقیت انجام شد.
جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان آیت‌ا... روحانی(ره) بابل گفت: شکستگی علامت دار ستون فقرات یک علامت منفی برای سلامت و کیفیت زندگی محسوب شده و می تواند باعث درد تا ناتوانی در فرد گردد و کاهش امید به زندگی و افزایش عوارض در بیمار را به همراه داشته باشد.
 
وی ادامه داد : شکستگی مهره به هر نوع گسستگی تمامیت مهره اطلاق شده که  به انواع مختلفی تقسیم میشود .
 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل  اضافه کرد : شکستگی کمپرس شده که معمولا قسمت جلوي مهره می شکند ، ممکن است ناشی از تصادفات ، سرطان و پوکی استخوان باشد.
این جراح ادامه داد : این شکستگی ها باعث از بین رفتن انحنای طبیعی ستون فقرات وکاهش ارتفاع شده که در نتیجه باعث درد ، اختلالات در راه رفتن ، نفس کشیدن ، خواب، مشکلات گوارشی و مشکلات ناشی از حوادث عروقی  بدلیل بی حرکتی مانند ارسال لخته خون (ترومبوز و آمبولی)  و درنهایت باعث کاهش کیفیت زندگی فرد می گردد و ناتوانی و مرگ ومیر را افزایش می دهد.
وی این نکته را یادآور شد : که درمان با دوز بالای داروهای ضد درد و ضد التهابی نیز با عوارض شدیدی همراه است.
 
متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان آیت‌ا... روحانی(ره) بابل خاطرنشان کرد:  یکی از علل شایع این نوع شکستگی ها ، پوکی استخوان می باشد که با افزایش سن زیاد تر شده و خانمهای یائسه به میزان بیشتری مبتلا می شوند.
وی ادامه داد : کم کردن علایم بیمار با استفاده از داروها وحمایت از ستون فقرات با کمربند های مخصوص می باشد و  این نوع درمان معمولا نمی توانند انحنای ستون فقرات را به حالت قبل بر گردانند و مانع قوز شدن شوند.  
دکتر ابراهیمی گفت : در ضمن با توجه به بی حرکتی مطلق بیمار ، مانع از حوادث عروقی نمی گردد.
وی اضافه کرد : برای کم کردن عوارض این نوع شکستگی ها درمان های جراحی بصورت کم تهاجمی و از راه پوست انجام می گردد که شامل برگرداندن ارتفاع مهره کمپرس شده با بالون ، استفاده از توری محکم از جنس تیتانیوم(استنت) و استفاده از سیمان استخوان (PMMA) که به اسم استنت کیفوپلاستی (VBS) معروف است و روش جدید درمان جراحی شکستگی های کمپرس مهره های ستون فقرات محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار