فرماندار سرپل ذهاب از برخورد با 9 واحد خبازی متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: این خبازیها به پرداخت 16 میلیون و 500 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۳۴۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 18 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، جهانبخش حیدری روز یکشنبه در جلسه کارگروه پایش گندم، آرد و نان سرپل ذهاب ، شمار بازرسی های صورت گرفته از واحدهای صنفی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون را 380 مورد ذکر کرد و اظهار داشت: واحدهای خبازی به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بهداشتی و عرضه نان بی کیفیت جریمه شدند.
وی با تاکید بر لزوم نظارت و بازرسی از نحوه بهداشت واحدهای خبازی شهرستان، افزود: آموزش و فرهنگ سازی عامل مهمی در ارتقای کیفیت نان تولیدی واحدهای خبازی است.
وی اظهارکرد: تولید نان باکیفیت به عنوان یکی از وعده های غذایی اصلی مردم همواره مورد تاکید مسوولان است و برای ارتقای کیفیت نان باید برنامه ای اصولی تهیه و تدوین شود.
فرماندار سرپل ذهاب، بهترین راه برای افزایش کیفیت نان، آموزش خبازان از طریق برگزاری دوره های آموزشی دانست و بیان کرد: در کنار نظارت دقیق و مستمر از واحدهای خبازی، آموزش خبازی ها، فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف باید در دستور کار قرار گیرد.
حیدری افزود: رعایت اصول بهداشتی در خبازی ها از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که تولید و عرضه نان، با سلامت جامعه رابطه مستقیمی دارد.
وی اظهار داشت: گشت‌های مشترک بازرسی برای نظارت بیشتر بر کیفیت نان، رعایت بهداشت و ساعت شروع به کار واحدهای خبازی باید مورد توجه بیش از پیش مسوولان و متولیان امر قرار گیرد.
وی بیان کرد: نظارت دقیق بر مراکز توزیع خرید آرد و بررسی چگونگی تهیه و تامین آرد مورد نیاز واحدهای خبازی شهرستان، از جمله مهم ترین اقدام هایی است که باید در اولویت کاری مسوولان قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار